Column Hans Sinnige

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 117 times
Been thanked: 295 times

Re: Column Hans Sinnige

Bericht door Dolf Rieken »

Het is gebeurd dat is wat het is, alle mooie verhalen en beloftes ten spijt, ik kan in heel veel details treden maar dat heeft geen zin omdat niemand daar meer iets van zal begrijpen.

Zolang ik een beetje bewust in de sport zit zijn er vaak schellen van mijn ogen gevallen zeker bij mensen waar ik tegen op keek en daar zijn er nog maar weinig van over.

Het onbevangen koersbezoek en plezier van jouw paarden word je ontnomen zodra men met alle goede bedoelingen zich op het bestuurlijke vlak gaat begeven maar is wel een goede levensles en een diploma mensenkennis.

Het is veel leuker om met veel drank een beetje stom te lullen over hoe leuk het vroeger niet allemaal was en hoe het kunnen zijn als ze naar ons geluisterd hadden maar als we weer wakker worden is het 2025 en leven we in een hele andere wereld die niet leuker is.

Robert 9
Leerling
Has thanked: 2 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Robert 9 »

Het lijkt me anders wel leerzaam om een en ander uit te leggen wat er zich in het verleden allemaal heeft afgespeeld. Wie de hoofdrolspelers waren en ons in de huidige belabberde situatie heeft gebracht. Misschien begrijpen de mensen het dan een beetje.
Er is nu weer een groep van 60 mensen bij elkaar getrommeld, natuurlijk met goede bedoelingen, maar ik ben bang dat oude belangen en stokpaardjes weer tevoorschijn komen.
Mensen die ik spreek zijn afgehaakt om de koersen te bezoeken vanwege de tijdstippen. Lunch koersen als zij moeten werken. enz. Mensen missen de gezelligheid.
In het verleden werden er wel eens bijeenkomsten georganiseerd en werd een introductiefilm van start tot finish getoond. Met een kleine aanpassing van deze film kun je toch weer mensen proberen te bereiken? Onbekend maakt onbemind is toch een gezegde.

Dolf Rieken
Professional

@Robert 9 , allereerst wil ik even kwijt dat ik u voortdurend voor Rinus van der Tang aangezien hebt maar dit blijkt kennelijk niet zo te zijn, excuses hiervoor.

Dan in reactie op uw schrijven denk ik niet dat het veel zin heeft om eventueel nieuw publiek te vervelen met affaires die zich in een tijd afgespeeld hebben toen er hele andere wetten, normen en waarden speelden.

Wie van de jeugd zou zich kunnen voorstellen dat de paardentoto praktisch de enige manier was om te kunnen gokken naast de staatsloterij en in beide gevallen moest daar voor geduldig in de rij gestaan worden.

Het artikel 461 werd ons overal onder de neus gewreven, dit artikel hield in dat men jou zonder opgaaf van redenen van het terrein kon verwijderen. ( zou nu goed van pas komen tegen extinction rebellion e.a. )

De leiding was in handen van autoritaire mensen met bijna onbeperkte macht wat dan vaak in arrogantie overging zonder dat zichzelf te realiseren maar dit is ook van alle tijden.

In de daaropvolgende periode zijn we overspoeld met uitvinders zonder enig gevoel voor de materie maar wel grote verhalen die nooit waargemaakt zijn, het enige grote wat overbleef was de rekening die ten koste van de sport ging.

Het heeft geen enkele zin op dit tot in detail op te rakelen omdat de zogenaamde schuldigen of allang dood zijn of weer met andere klussen bezig zijn.

Als laatste wil ik opmerken dat ook de sport zelf hand in eigen boezem moet steken, de onderlinge banen hebben nooit een eenheid willen vormen en gunden en gunnen elkaar nog steeds het licht in de ogen niet, resumerend we zijn klinisch dood.
Laatst gewijzigd door Dolf Rieken op 30 mar 2025, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Erins Isle
Professional
Has thanked: 79 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Erins Isle »

Redeloos, reddeloos en radeloos daar heeft het wel wat van weg (rampjaar 1672).

Robert 9
Leerling
Has thanked: 2 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Robert 9 »

Schaesberg:
Zover ik mij nog kan herinneren heeft de minister van Landbouw 30 miljoen beschikbaar gesteld onder 2 voorwaarden:

1. De sector moet zelf 1 miljoen bijdragen .
2.Genoeg prijzengeld garanderen om te kunnen concurreren.

Het was altijd gezellig om Schaesberg te bezoeken met een zeer hoog horeca-omzet.
De wedomzet viel tegen.

Dolf Rieken
Professional

In het Archief NDR heeft Durk Minkema o.a. in zijn boek over alle banen perfect beschreven hoe het drama Schaesberg precies in elkaar stak, een aanbeveling om het eens te lezen.
Laatst gewijzigd door Dolf Rieken op 01 apr 2025, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Balance55
Professional
Has thanked: 12 times
Been thanked: 797 times

Bericht door Balance55 »

Dolf Rieken schreef: 01 apr 2025, 17:33 In het Archief NDR heeft Durk Minkema o.a. in zijn boek over alle banen, perfect beschreven hoe het drama Schaesberg precies in elkaar stak, een aanbeveling om het eens te lezen.

https://www.archiefndr.nl/HtmlFotoBanen/Schaesberg.htm

Speedy
Professional
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 161 times

Bericht door Speedy »

ik hoorde van morgen dat De heer LEO SCHALKOORT is overleden ------de man die ook veel voor de sport heeft betekent ik wens de hele familie heel veel sterkte toe --rust in vrede

Speedy
Professional
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 161 times

Bericht door Speedy »

kijk op memori.nl ---------ik dacht dat iedereen hem wel kende maar schijnbaar niet om dat verder er maar een reageerde -------

Plaats reactie