Ontwikkelingen Stadspark Groningen en de drafbaan

Er gaat niks boven de drafbaan in Groningen
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 495 times
Been thanked: 401 times

Re: Ontwikkelingen Stadspark Groningen en de drafbaan

Bericht door LostInHarnessracing »

a.hoegen2412 schreef: 27 aug 2020, 07:43 Wij gaan straks weer naar Groningen om het protest kracht bij te zetten. Het is nu in ieder geval droog en dat scheelt.
Vechten met die handel.
Respect voor je tomeloze inzet, Arend.
Ben heel benieuwd hoe de actie vandaag valt in het Groningse. Zie: het al voor me: pikeurs en 'hoogwaardigheidsbekleders' uit de branche en andere drafsportminnenden die het argeloze studentikoze publiek op de Grote Markt gaan vragen: "steun ons, zodat er geen grote concerten komen in de stad.." Oei.
Maar denk toch dat er veel sympathie zal zijn voor de drafwereld.

Wij moeten straks met een van de dieren naar de dierenarts, gaan het niet redden want Groningen is nogal een afstandje. Ook zijn we niet in bezit van tractor met platte kar of grote trailer, ach ja. Wel jammer, we hadden graag wat foto- en filmmateriaal gemaakt, maar neem toch aan dat anderen dit ook zullen doen. Sowieso houden we de media in de gaten.
Veel succes met de rijtoer!

En voor de PvdA gooi ik graag nog even deze historische foto er in, een bomvolle drafbaan met het muziekorkest "Door het volk, Voor het volk" , een slogan/naam die vroeger nog betekenis en waarde had..

.
Gron Nico de Jager-prijs Defile tamboers.jpg
Gron Nico de Jager-prijs Defile tamboers.jpg (94.45 KiB) 1699 keer bekeken

LostInHarnessracing
Professional

Hulde aan de pikeurs die nu op de Grote Markt zijn en passanten en winkelend publiek motiveren de petitie te ondertekenen.

Normaliter is dit soort demonstreren/werven helemaal hun werk niet, en voelt mss zelfs wat ongemakkelijk, maar ze doen het toch maar!

Hier een live-webcam op de Grote Markt Groningen, om het enigszins te kunnen volgen:
(link aanklikken)

https://www.bouwwebcam.nl/grotemarkt/

.
mzXQlW2w.jpg
mzXQlW2w.jpg (70.41 KiB) 1688 keer bekeken

a.hoegen2412

Bericht door a.hoegen2412 »

Wij vonden het geweldig om erbij te zijn. Ik vond het een groot succes en hopelijk zijn ze nu op het stadhuis ook een beetje wakker geworden.
Bedankt Willem van der Bij en pikeurs.
Hierbij wat foto's.
Bijlagen
safe_image (1).jpg
safe_image (1).jpg (64.47 KiB) 1678 keer bekeken
safe_image.jpg
safe_image.jpg (142.02 KiB) 1678 keer bekeken
petitie-flyer-drafbaan-768x511.jpg
petitie-flyer-drafbaan-768x511.jpg (83.68 KiB) 1678 keer bekeken
4281f904-912e-4c70-ae5c-c32828a48519-768x512.jpg
4281f904-912e-4c70-ae5c-c32828a48519-768x512.jpg (73.16 KiB) 1678 keer bekeken
4eb32522-bbf9-4dfe-9b24-288840818ee8.jpg
4eb32522-bbf9-4dfe-9b24-288840818ee8.jpg (211.62 KiB) 1678 keer bekeken

a.hoegen2412

8 september a.s. zijn we er weer. Dan bij HET PAARD VAN OME LOEKS met SYTSKE DE VRIES, die een doek gaat leggen op HET PAARD VAN OME LOEKS. Mevrouw Chakor heeft wel gereageerd (net als mevrouw Jongman) met de mededeling, dat ik gisteren maar had moeten inspreken, als het u zo hoog zit. Ze is nog dommer dan ik al dacht. Ik reageer maar niet meer. Er waren bij elkaar 18 insprekers en dat leek mij genoeg. Als ze het nu nog niet begrijpt is ze totaal ongeschikt voor de functie. Maar daar waren wij al lang achter.

a.hoegen2412

Wij willen ook nog de heren Robin Goudsblom en Ferry Hollander van respectievelijk de banen van Alkmaar en Wolvega hartelijk bedanken voor hun inzet in deze gisterenavond. Solidariteit heet dat.

LostInHarnessracing
Professional

a.hoegen2412 schreef: 27 aug 2020, 14:22 Mevrouw Chakor heeft wel gereageerd (net als mevrouw Jongman) met de mededeling, dat ik gisteren maar had moeten inspreken, als het u zo hoog zit. Ze is nog dommer dan ik al dacht. Ik reageer maar niet meer. Er waren bij elkaar 18 insprekers en dat leek mij genoeg. Als ze het nu nog niet begrijpt is ze totaal ongeschikt voor de functie. Maar daar waren wij al lang achter.
Mevrouw Chakor en haar politieke partners in crime mogen best weten van hoog oplopende emoties onder drafsportliefhebbers, maar we moeten ervoor waken beschuldigd te kunnen worden van 'asociaal gedrag' o.i.d., met al onze woede. Wij zijn maar individuen met een mening. Het beeld mag niet ontstaan dat wij representatief zijn voor officiele NDR, KHRV of pikeurs of directeuren van drafbanen ofzo. Die genoemden zullen diplomatiek aan de slag moeten blijven.

Steek zelf m'n mening ook niet onder stoelen of banken maar als ik zo verneem van de inhoud van het mailcontact. Kweenie.
Die gasten zijn keihard. Zo'n Chakor denkt 'ik zit dit vervelende gedoe (kritiek en boosheid op beleid) wel uit, en over 2 jaar loop ik glimmend van trots tussen het publiek van U2 en laat ik me alle blijdschap van de bezoekers graag aanleunen, en heb ik getriomfeerd." Dat mens heeft niets met ons!

Taktiek nu moet toch zijn, naast ludieke aandachtvragende acties, om de weg der keiharde zakelijkheid te bewandelen. Wees bestuurskritisch.
. het 'business case' plan rammelt aan alle kanten. Te financieel risicovol. Slechte timing (corona) --> terug naar schoolbanken
. omwege eerstgenoemde: uitstel beslissing met een jaar, in maart 2021 wordt er nog gewoon gekoerst dus
. creeer zoveel mogelijk draagvlak onder buurtbewoners Stadspark voor demonstreren tegen zoveel megaconcerten: overlast
. maak ook gebruik van de natuurorganisaties, er wordt al gesproken over aantasting groene longen Groningen door al die concertdrukte
. blijf streven (afdwingen) naar ultieme optie: megaterreinfunctie bestaat SAMEN MET drafbaanfunctie. Voorbeelden te over waar dat wel kan.

Nog een tactische tip: niet meegaan / intrappen in de pogingen de drafbaan als 'sterfhuisconstructie' te zien en te mijmeren over vervlogen tijden en vergane glorie, het accent svp leggen op de huidige way up. Bezoekersaantallen en omzetten zijn stijgende, onderhoudskosten tot minimum beperkt.

Los (maar natuurlijk niet echt los) van de Drafbaan Groningen moeten we er voor zorgen dat nieuwe doelgroepen bezoekers voor de prachtige drafbanen in Nederland aangeboord en geenthousiasmeerd worden. Maar dat komt wel goed. Ben ik van overtuigd. Het is zo'n prachtige sport dat echt alles in zich heeft dat ik me sowieso er over verbaas dat het zo vergrijst. Maar ik zie op de banen toch nu al behoorlijke tekenen van hoop: steeds meer nieuw (en ook terugkerend) jong publiek.

Tof trouwens dat nu juist Sytske de Vries het Peerd van Ome Loeks in oorlogskleuren gaat hullen!

Er is hoop.
Wedden!

.
pinkpop_8.jpg
pinkpop_8.jpg (432.89 KiB) 1668 keer bekeken
stadspark.jpg
stadspark.jpg (65.86 KiB) 1668 keer bekeken

.
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 27 aug 2020, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

a.hoegen2412

000000
Laatst gewijzigd door a.hoegen2412 op 04 jun 2021, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.

LostInHarnessracing
Professional

" Of Groningen uiteindelijk op dromen van Beyoncé kiest voor een ongewis avontuur in de glitterwereld van de internationale popindustrie, is afwachten. Maar tegen die tijd is voor de vierde drafbaan van het land het doek waarschijnlijk al lang en definitief gevallen."

Die laatste zin! Never!
Stel, stel, dat de drafbaan verliest in het gevecht om haar huidige eeuw oude locatie dan zal het stadsbestuur tot een schadeloosstelling en redelijk compensatieaanbod moeten komen. Een nieuwe locatie (Kardinge? Ruimte zat, daar kan trouwen ook prima een giga evenemententerrein komen) of elders een bestaande baan in Groningen ombouwen? En dat de gemeente Groningen dit dan betaalt. Want zij brengt zomaar even 1/4 van langebanen harddraverij branche om zeep. Dacht het niet! Dit moet gecompenseerd. "Netjes en fatsoenlijk" zijn toch zo graag gebruikte woorden van PvdA? (Asscher).

'We' moeten ons nooit op deze naar het zich laat aanzien kille harde afschuweliijke wijze laten afschepen!
Bijlagen
JEScholten.jpg
JEScholten.jpg (83.16 KiB) 1549 keer bekeken

a.hoegen2412

000000
Laatst gewijzigd door a.hoegen2412 op 04 jun 2021, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

LostInHarnessracing
Professional

Momenteel is er vrijwel iedere dag meermaals nieuws of verslaggeving over de ontwikkelingen rond de donkere wolken die zich boven de drafbaan Groningen samenpakken. Door dat stomme gemeentebestuur.
Zelfs de landelijke pers besteed er aandacht aan. Ik kijk het nooit, die zender, maar kwam erachter dat gisteravond in heel Nederland een kleine reportage de huiskamertjes werd ingezonden. Veel dank daarvoor.
Hier die repo, en via de andere link nog een repo door Dagblad van het Noorden.

Drafsportliefhebbers: stay strong!

Hart van Nederland:
https://groningen.nieuws.nl/gemeente/10 ... stadspark/

DvhN:
https://www.dvhn.nl/groningen/Beyonc%C3 ... 63738.html

Plaats reactie