a.hoegen2412 schreef: 27 aug 2020, 14:22
Mevrouw Chakor heeft wel gereageerd (net als mevrouw Jongman) met de mededeling, dat ik gisteren maar had moeten inspreken, als het u zo hoog zit. Ze is nog dommer dan ik al dacht. Ik reageer maar niet meer. Er waren bij elkaar 18 insprekers en dat leek mij genoeg. Als ze het nu nog niet begrijpt is ze totaal ongeschikt voor de functie. Maar daar waren wij al lang achter.
Mevrouw Chakor en haar politieke partners in crime mogen best weten van hoog oplopende emoties onder drafsportliefhebbers, maar we moeten ervoor waken beschuldigd te kunnen worden van 'asociaal gedrag' o.i.d., met al onze woede. Wij zijn maar individuen met een mening. Het beeld mag niet ontstaan dat wij representatief zijn voor officiele NDR, KHRV of pikeurs of directeuren van drafbanen ofzo. Die genoemden zullen diplomatiek aan de slag moeten blijven.
Steek zelf m'n mening ook niet onder stoelen of banken maar als ik zo verneem van de inhoud van het mailcontact. Kweenie.
Die gasten zijn keihard. Zo'n Chakor denkt 'ik zit dit vervelende gedoe (kritiek en boosheid op beleid) wel uit, en over 2 jaar loop ik glimmend van trots tussen het publiek van U2 en laat ik me alle blijdschap van de bezoekers graag aanleunen, en heb ik getriomfeerd." Dat mens heeft niets met ons!
Taktiek nu moet toch zijn, naast ludieke aandachtvragende acties, om de weg der keiharde zakelijkheid te bewandelen. Wees bestuurskritisch.
. het 'business case' plan rammelt aan alle kanten. Te financieel risicovol. Slechte timing (corona) --> terug naar schoolbanken
. omwege eerstgenoemde: uitstel beslissing met een jaar, in maart 2021 wordt er nog gewoon gekoerst dus
. creeer zoveel mogelijk draagvlak onder buurtbewoners Stadspark voor demonstreren tegen zoveel megaconcerten: overlast
. maak ook gebruik van de natuurorganisaties, er wordt al gesproken over aantasting groene longen Groningen door al die concertdrukte
. blijf streven (afdwingen) naar ultieme optie: megaterreinfunctie bestaat SAMEN MET drafbaanfunctie. Voorbeelden te over waar dat wel kan.
Nog een tactische tip: niet meegaan / intrappen in de pogingen de drafbaan als 'sterfhuisconstructie' te zien en te mijmeren over vervlogen tijden en vergane glorie, het accent svp leggen op de huidige way up. Bezoekersaantallen en omzetten zijn stijgende, onderhoudskosten tot minimum beperkt.
Los (maar natuurlijk niet echt los) van de Drafbaan Groningen moeten we er voor zorgen dat nieuwe doelgroepen bezoekers voor de prachtige drafbanen in Nederland aangeboord en geenthousiasmeerd worden. Maar dat komt wel goed. Ben ik van overtuigd. Het is zo'n prachtige sport dat echt alles in zich heeft dat ik me sowieso er over verbaas dat het zo vergrijst. Maar ik zie op de banen toch nu al behoorlijke tekenen van hoop: steeds meer nieuw (en ook terugkerend) jong publiek.
Tof trouwens dat nu juist Sytske de Vries het Peerd van Ome Loeks in oorlogskleuren gaat hullen!
Er is hoop.
Wedden!
.

- pinkpop_8.jpg (432.89 KiB) 1671 keer bekeken

- stadspark.jpg (65.86 KiB) 1671 keer bekeken
.