Hoe dichter bij de finish……
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 295 times
Hoe dichter bij de finish……
In mijn vandaag ontvangen Draf & Rensport nr 1 heb ik wel een zeer interessant ingezonden stuk gelezen van oud comitélid en -voorzitter Jaap Poelstra waarin hij zijn mening gaf over o.a. de recente straffen van Kampioens-pikeur Jaap van Rijn.
Hier verwoord hij op deskundige wijze zijn visie op de discutabele hoge boetes voor nogal tegenstrijdige vermeende overtredingen en geeft daar duidelijk mee aan dat dit soort beslissingen voor de deelnemers niet meer te volgen zijn.
Eerder had Jaap zelf al in de krant zijn ongenoegen kenbaar gemaakt en het lijkt mij voor hem prettig dat hij op deze wijze door iemand met een dergelijk statuur gesteund word.
Persoonlijk was ik ook zeer verbaasd over deze idiote straffen omdat ik een groot fan van Jaap ben hij is niet alleen toppikeur maar ook iemand die de paarden juist altijd in hun waarde laat.
Hier verwoord hij op deskundige wijze zijn visie op de discutabele hoge boetes voor nogal tegenstrijdige vermeende overtredingen en geeft daar duidelijk mee aan dat dit soort beslissingen voor de deelnemers niet meer te volgen zijn.
Eerder had Jaap zelf al in de krant zijn ongenoegen kenbaar gemaakt en het lijkt mij voor hem prettig dat hij op deze wijze door iemand met een dergelijk statuur gesteund word.
Persoonlijk was ik ook zeer verbaasd over deze idiote straffen omdat ik een groot fan van Jaap ben hij is niet alleen toppikeur maar ook iemand die de paarden juist altijd in hun waarde laat.
-
Dolf Rieken
- Professional
Re: Hoe dichter bij de finish……
Ik lees net in het O.B. dat Jaap terecht in beroep gegaan is, ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.
- Erins Isle
- Professional
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 65 times
Ik heb al langere tijd het idee, dat de straffen een soort van gaten vullers zijn.
-
Robert 9
- Leerling
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Het geplaatste verhaal van de heer Poelstra kan ik volledig onderschrijven.
Zelf denk ik dat bepaalde regels van het tuchtrecht niet meer van deze tijd is. Natuurlijk moet het draverij-comité zijn werkzaamheden kunnen uitvoeren volgens de regels die zijn afgesproken maar inleven met de situaties en deelnemers is soms ver te zoeken.
In het jaar 2024 heb ik geconstateerd dat:
Uitgedeelde boetes voor het zweepgebruik in het 2024 = 11.520,00 euro
en overige boetes 10.269,00 euro
Totaal 21.789,00 euro.
per maand 1.815,00 euro aan boetes.
Ongelooflijk.
Is dit bedrag terug te vinden in het jaarverslag?
Zelf denk ik dat bepaalde regels van het tuchtrecht niet meer van deze tijd is. Natuurlijk moet het draverij-comité zijn werkzaamheden kunnen uitvoeren volgens de regels die zijn afgesproken maar inleven met de situaties en deelnemers is soms ver te zoeken.
In het jaar 2024 heb ik geconstateerd dat:
Uitgedeelde boetes voor het zweepgebruik in het 2024 = 11.520,00 euro
en overige boetes 10.269,00 euro
Totaal 21.789,00 euro.
per maand 1.815,00 euro aan boetes.
Ongelooflijk.
Is dit bedrag terug te vinden in het jaarverslag?
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1300 times
- Been thanked: 161 times
Robert 9 maak je niet druk daar over je moet maar zo rekenen het is voor een goed doel toch ------------we hebben gereden op wolvega in 2025 voor een eerste prijs van 700 euro en er kreeg er nog een 200 euro boette in die koers en die was ook nog laatste----------het is niet anders succes denk om je gezondheid s v p
-
Dolf Rieken
- Professional
Los van het feit dat de meeste straffen buitenproportioneel en discutabel zijn, zou ik graag van Stef willen weten wat hij onder het goede doel verstaat ?
- Speedy
- Professional
nou Dolf ik neem aan dat de boettes naar de ndr gaat --en die hebben het moeilijk om het financieel rond te krijgen en de ndr hoort nou eenmaal bij de drafsport toch anders zou ik het ook niet weten waar het geld anders na toe gaat
-
Malgre Tout
- Amateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 39 times
-
Dolf Rieken
- Professional
Ik weet wel dat de “ boetepot “ vroeger gebruikt werd voor de pensioenen van de trainers en dat lijkt mij een beter doel dan de bodemloze put die NDR heet.
Overigens heeft het personeel van deze organisatie wel een goede pensioenregeling.
Overigens heeft het personeel van deze organisatie wel een goede pensioenregeling.
- Speedy
- Professional
Dolf ik heb nooit een pensioen van de pot gekregen ----ik weet wel dat ze dat in wilden voeren maar heb er verder niks meer van gehoord dus ik heb nog wat te goed waar kan ik terecht bij iemand die het weet bedankt voor de aanmelding Dolf---------maar weet jij of dat is door gegaan en iemand die dat wel heeft gekregen op zijn 65 ste jaar? alvast bedankt