Dank je Cees, je hart is te groot
Uit mijn scheurarchief/Stoeterijen
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 295 times
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 295 times
Re: Uit mijn scheurarchief/Stoeterijen
Ik zou natuurlijk vele soortgelijke verhalen over paardenmensen kunnen vertellen maar dat doe ik maar niet omdat maar weinig personen daar zich iets bij kunnen voorstellen tegenwoordig, het is ook niet eerlijk tegenover de betreffende trainers wat hardwerkende vakmensen waren en zeker de overtuiging hadden het beste met het paard voor te hebben, dat was nu eenmaal de mores van die tijd.LostInHarnessracing schreef: 10 apr 2023, 10:26Dat is fijn om te lezen. Geen hardhandig aanpakken dus.jelliep schreef: 10 apr 2023, 08:58 Ik weet niet of hard zijn bij Willem paste,prakkizeerder(schrijf je dat zo)wel,want wij krijgt het in zijn hoofd om zijn paard los te laten lopen op Duindigt,plukje gras hier wat rennen daar,tot Dumas dacht,die baas zorgt dat ik een mooi leven heb,ik ga een stukje harder lopen,zou dat kunnen,beter zoals gewoonlijk 45 minuten uitrijden,daarna 23 uur in de box te vervelen.
'Discussie', mijnerzijds, gesloten.
Aderlating was ook zo een vast gebruik bij te hete paarden, een paar liter bloed weg laten lopen op de koersdag en hij was op zeker minder druk maar de oorzaak werd onbewust omzeild.
Op gegeven ogenblik was het een rage om kniebanden door te knippen wat maar in enkele gevallen tot verbetering leidde.
Bolspatten branden was ook een zeer pijnlijke methode waar wel veel goed resultaten mee behaald werden.
Huigen inkorten en paarden shaken waren toch de gewoonste zaak van de wereld.
Ik ben als jongetje van 14 jaar op het Haagse Slachthuis gaan werken en een van mijn eerste ervaringen was het vasthouden van de hals van een geketende koe die door een rabbi kosjer werd gesneden met als gevolg dat ik van mijn kruin tot mijn tenen onder het bloed zat.
Op datzelfde slachthuis heb ik enorm veel bekende paarden zien slachten, vaak kon het niet anders maar regelmatig moest ik toch wel even slikken als ik het slachtoffer ooit had zien winnen met alle huldeblijken die daar bij horen.
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 447 times
Mijn beste vriendje op de lagere school dienst vader had een topslagerij. Was er kind aan huis, vaak liepen we door de slagerij met de lange vlijmscherpe mensen en iedere maandag werden de dieren, in doodsangst gillend, aangevoerd. Been there, done that, seen it before. Kom er nog wel op terug, nu Alkmaar kijken.
Afzender : forumlid van wie jij je in eerste reactie meteen gaat afvragen van welke generatie ik ben en dat je te doen hebt met..
Laat maar.
Kom er nog op terug.
Update:
Ik kom er niet meer op terug.
Afzender : forumlid van wie jij je in eerste reactie meteen gaat afvragen van welke generatie ik ben en dat je te doen hebt met..
Laat maar.
Kom er nog op terug.
Update:
Ik kom er niet meer op terug.
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 10 apr 2023, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
aggro3101
Ja die goede oude tijd. Wij worden er misselijk van Dolf. Die martel methodes met die arme dieren. Wij hebben geen behoefte om dit allemaal in detail te weten.
Wij komen en kwamen voor de paarden en met het gespuis wat er omheen liep bemoeiden we ons nooit.
Ik heb toetertijd genoeg gezien en mijn bek hield ik nooit als er dingen gebeurden die niet door de beugel konden.
We hebben tot nu toe een geweldig paas weekend in SCHOORL en ALKMAAR.
Wij komen en kwamen voor de paarden en met het gespuis wat er omheen liep bemoeiden we ons nooit.
Ik heb toetertijd genoeg gezien en mijn bek hield ik nooit als er dingen gebeurden die niet door de beugel konden.
We hebben tot nu toe een geweldig paas weekend in SCHOORL en ALKMAAR.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 162 times
aggro een vraag eten jullie ook geen vlees van dieren nou ik wel paardenworst en biefstuk van een paard heerlijk om te eten dus wat voor vlees je ook eet het zou toch geslacht moeten worden maar je hoeft niet alles te lezen wat op het forum staat maar blijf vrienden met elkaar succes
Laatst gewijzigd door Speedy op 10 apr 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 162 times
weet je wat ik erg vind dat onze minister president zegt wij zijn een rijk land en dat er zoveel mensen naar de voetselbank moeten om eten te halen dat vind ik ook een martel gang en mensen binnen halen die in Ter Apel op gevangen worden dat is toch ook mens onwaardig
-
aggro3101
Wij eten in ieder geval geen paardenvlees Het gespuis vind je overal dus ook op de koersbanen. Ik kan wel in detail treden, maar dat doe ik niet.
Trainers waar wij heden ten dage veel respect voor hebben zijn Caroline Aalbers en Rosalie Janssen en natuurlijk de familie Hauber ut Deurze. Vroeger waren dat Jan Wagenaar, Leo Schoonhoven,
Maria Poort, de familie van Leeuwen en Siem Hartman. Bookmakers hadden wij een hekel aan. Holleeder en van Hout die vielen onder gespuis.
Trainers waar wij heden ten dage veel respect voor hebben zijn Caroline Aalbers en Rosalie Janssen en natuurlijk de familie Hauber ut Deurze. Vroeger waren dat Jan Wagenaar, Leo Schoonhoven,
Maria Poort, de familie van Leeuwen en Siem Hartman. Bookmakers hadden wij een hekel aan. Holleeder en van Hout die vielen onder gespuis.
Laatst gewijzigd door aggro3101 op 11 apr 2023, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
aggro3101
Nou Stef ik mag op het Forum als ik het ergens niet mee eens ben ook wel kritiek hebben op bepaalde geplaatste stukjes. Dat iedere keer we moeten vrienden blijven is ook zo'n dood doener en dat er mensen naar de voedselbank moeten en de kwestie Ter Apel is al helemaal geen vergelijk met wat er vroeger met dravers werd uitgehaald. Daar hebben wij kritiek op. Dat jij alle soorten vlees eet interesseert me geen moer.
Het beste met je.
Het beste met je.
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 113 times
Dat viel allemaal onder de noemer medische begeleiding,ben je nu zo naief om te denken dat het nu niet meer gebeurt.
En vergeet niet dat de bookmakers ook op de totalisator speelde om de cote laag te houden,dus dat gespuis zorgde ook voor omzet ?
En vergeet niet dat de bookmakers ook op de totalisator speelde om de cote laag te houden,dus dat gespuis zorgde ook voor omzet ?