Uit mijn scheurarchief/Stoeterijen
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 295 times
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 162 times
Re: Uit mijn scheurarchief/Stoeterijen
je staat nu weer boven aan bij het forum maar met een hoofdje verschil en dat vinden ze allemaal prima vrienden en nu ga ik lekker eten en ben niet eerder op het forum dan morgenavond om 8 uur dan kijk wat er allemaal is gezegd dus allemaal een prettige dag morgen
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 113 times
Ik weet niet of hard zijn bij Willem paste,prakkizeerder(schrijf je dat zo)wel,want wij krijgt het in zijn hoofd om zijn paard los te laten lopen op Duindigt,plukje gras hier wat rennen daar,tot Dumas dacht,die baas zorgt dat ik een mooi leven heb,ik ga een stukje harder lopen,zou dat kunnen,beter zoals gewoonlijk 45 minuten uitrijden,daarna 23 uur in de box te vervelen.
-
Greyhound
- Professional
- Has thanked: 464 times
- Been thanked: 486 times
Dat ik leerling curcus deed Duindigt ( Deurne was er nog niet voor de drafsport ) op maandagmiddag was Willem zijn paarden aan het trainen, een voor de kar en Dumas 200 meter achter de kar, net wat Jelliet shreef hier en daar wat gras eten. Alles Willen dan floot kwam hij weer naar hem toen en ging dan weer met hem mee. Als Willem een harde hand had gebruikt zou Dumas nooit zo bij hem terug komen, ze waren samen een stel. 
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 113 times
Ik lees ,zeer hardhandig aanpakte,als Willem dat gedaan zou hebben,zou Dumas dan komen als een hond als Wim hem riep of fluit,denk eerder dat Dumas met de staart tussen de benen richting Den-Haag weg vloog.
Wat ik versta onder hard(als iemand het niet eens is met mij lees ik het graag)is als het paard strak in de springteugel en opzet loopt en dan nog Pole om zijn hoofd recht te houden.
Waarom loopt hij scheef,loopt hij iets van een pijntje af,als je hem los laat een groot stuk land(en niet in een kampje van 5 bij 5)loopt hij dan nog scheef,wil wedden van niet,met andere woorden zoek de oorzaak.
Toen Peter met allemaal spullen uit Amerika kwam o.a Amerikaanse Kar,i.p.v sulky of speedcar,zei Willem Strooper dat hij niets met die nieuwigheden had.
Heb bij b.v Nottelman,Dapper,Stroopers,Blok nog nooit van die hulpmiddelen gezien,ra ra hoe kon dat.
Wat ik versta onder hard(als iemand het niet eens is met mij lees ik het graag)is als het paard strak in de springteugel en opzet loopt en dan nog Pole om zijn hoofd recht te houden.
Waarom loopt hij scheef,loopt hij iets van een pijntje af,als je hem los laat een groot stuk land(en niet in een kampje van 5 bij 5)loopt hij dan nog scheef,wil wedden van niet,met andere woorden zoek de oorzaak.
Toen Peter met allemaal spullen uit Amerika kwam o.a Amerikaanse Kar,i.p.v sulky of speedcar,zei Willem Strooper dat hij niets met die nieuwigheden had.
Heb bij b.v Nottelman,Dapper,Stroopers,Blok nog nooit van die hulpmiddelen gezien,ra ra hoe kon dat.
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 447 times
Dat is fijn om te lezen. Geen hardhandig aanpakken dus.jelliep schreef: 10 apr 2023, 08:58 Ik weet niet of hard zijn bij Willem paste,prakkizeerder(schrijf je dat zo)wel,want wij krijgt het in zijn hoofd om zijn paard los te laten lopen op Duindigt,plukje gras hier wat rennen daar,tot Dumas dacht,die baas zorgt dat ik een mooi leven heb,ik ga een stukje harder lopen,zou dat kunnen,beter zoals gewoonlijk 45 minuten uitrijden,daarna 23 uur in de box te vervelen.
'Discussie', mijnerzijds, gesloten.