Wachten, wachten en nog eens wachten

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
a.hoegen2412

Re: Besluitvorming op Slot ; Nog GEEN Koers

Bericht door a.hoegen2412 »

Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van. De anderhalve meter regel is toch prima te handhaven in de drafsport. Bovendien is het in de buitenlucht.
De pikeurs zijn prima beschermd. Volgens mij doen ze het er om om de drafsport de nek om te draaien.
Ik vind, dat we de publiciteit moeten gaan zoeken. De Telegraaf stond in het verleden achter de Drafsport, maar daar is de laatste tijd weinig van te merken. Ik zal kijken of ik wat doen kan.
Besluitvorming op slot. Wat betekent dat. Ze nemen geen besluiten meer of willen ze (NDR) niets meer besluiten. Is er helemaal geen onderbouwing gegeven waarom er niet gekoerst wordt?.

a.hoegen2412

Heb een mail gestuurd naar De Telegraaf of ze binnenkort aandacht willen besteden aan deze problematiek. Als ze niet reageren bel ik ze wel op. Er is daar een aparte paardensport medewerker. Ik wacht deze week af en hou jullie op de hoogte van het een en ander.

a.hoegen2412

Ik heb net een bericht gestuurd naar de Minister President of in ieder geval naar zijn afdeling. Normaal krijg je binnen 2 dagen antwoord, maar dat gaat nu wat langer duren. Het besluit voor het doorgaan van de koersen ligt bij de rijksoverheid zo zegt de NDR. Zij kunnen hier niets aan doen.
Heb wel aangegeven, dat de anderhalve meter goed te realiseren is. Dat de pikeurs goed beschermd zijn, dat het in de buitenlucht is en zonder publiek
Bovendien zijn er veel mensen betrokken bij de draf- en rensport in Nederland. Het is een bedrijfstak.

Hoofhearted
Leerling
Been thanked: 14 times

Re: Wachten, wachten en nog eens wachten

Bericht door Hoofhearted »

Laatste (pers)bericht van NDR is ook alweer van bijna een week geleden

Draf fan
Amateur

Bericht door Draf fan »

Het enige wat helpt is protesteren/lawaai maken,de sportscholen mochten 1 september open maar elke dag in het nieuws dat het te laat is enz.. en ja hoor vanaf 1 juli nu waarschijnlijk.
Als dit zo doorgaat mogen de trainers die nog paarden hebben staan vanaf 1 sept weer koersen :oops:

Draf fan
Amateur

Bericht door Draf fan »

Ja klopt ! Alle beetjes helpen

a.hoegen2412

Voor wat betreft Wolvega en Duindigt heb ik net contact via de mail gezocht met de heren Buma en Remkes. Vooral Remkes heb ik aangesproken op zijn Groningse achtergrond voor wat betreft de drafbaan in het Stadspark te Groningen en natuurlijk het historische Duindigt.
Die Buma heb ik onder andere gemaild. LAAT DE DRAFSPORT NIET STIKKEN HEER BUMA.
Drafbaan Wolvega is erg belangrijk voor de drafsport in Nederland en specifiek de Noordelijke provincies. Houdt u daar wel rekening mee.
Ook de werkgelegenheid speelt wel degelijk een rol.
Ik heb De Telegraaf wederom een mail gestuurd. Ditmaal naar Valentijn Driessen.
Misschien is het een idee, dat meerdere drafsport liefhebbers deze gasten bombarderen met mails.
AANDACHT VRAGEN VOOR DEZE PROBLEMATIEK.
redactie@telegraaf.nl, burgemeester den haag, gemeente Leeuwarden en richten aan de heer Buma. Veiligheidsregio Noord-Holland Noord.

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

waardering heer Hoegen.

Overigens moet ik wel constateren, dat er nog nergens een uitkomst van de overleggen van de afgelopen dagen,officieel gepubliceerd is.

a.hoegen2412

Er zijn ook mails gegaan naar de Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden, het Noord-Hollands Dagblad en het AD.
Voorlopig genoeg knuppels in het hoenderhok dus.
Ik ben benieuwd.

Plaats reactie