Mons vrijdag 25 december 2020

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
Speedy
Professional
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 161 times

Re: Mons vrijdag 25 december 2020

Bericht door Speedy »

Neo Turbo met rick nam revanche wint de finale oppermachtig een geweldenaar rick jeroen en eigenaar van harte gefeliciteerd met zo crack

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

witte schreef: 23 dec 2020, 12:58 eigenlijk staat hij er 4 voor. want die Zion Font had nooit gehandhaafd mogen blijven. hij loopt buiten de baan waar de andere 7 paarden wel gewoon binnen de palen blijven. Maar in het ergste geval dat Ebbinge het niet red zal Veldink/Davidson op oudjaarsdag nog een extra meeting inlassen
om het wel te laten lukken..
ik heb ook even zitten kijken naar handhaving ook van vorig jaar en dit jaar nou dan zijn er toch nog wel wat die er uit hadden gemoeten en die gehandhaafd bleven zo heeft elke pikeur wel eens voordeel gehad en nadeel gehad laten we daar maar over op houden met dat soort dingen gebeurt ook in het buitenland vooral in frankrijk dat bazire voordeel krijgt daar ben ik niet de enigste die dat zegt gelukkig maar laten we met ze alle vrienden blijven en gezond 2021 want dat is het belangrijkste wat er is succes allemaal nu ga ik kerst vieren

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 438 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Genoten van weer een hele goede uitzending inzake de drafsport.

De VPW-koersen verreden in bevriend Hippodrome Wallonie in Mons, Belgie. Het commentaar vanuit de studio in Wolvega.
Zeer informatief en onderhoudend.

Tussen de regels door hoor je ook dat de drafsport die het weliswaar (extra) moeilijk heeft momenteel bruist van de ideeen.
Mensen worden gevraagd ideeen aan te dragen voor een op handen zijnd groot GALA.
En of het misschien een idee is om eens een FOKKERSSYMPOSIUM te organiseren ofzo.

Mijn zegen hebben ze.
En ik weet misschien nog wel iets voor dat (niet fysieke, livestream-/digitale) gala.

ZION FONT was voor ons ook absoluut het paard van de dag. We zagen 'm ook al eens op het VPW.
Easy cool winner!

En, Rick Ebbinge gefeliciteerd!
Terecht dat de prijs naar de hardest working and travelling man in the showbizz is gegaan.
zionfontvpw.jpg
zionfontvpw.jpg (129.92 KiB) 1696 keer bekeken

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 438 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Bas Crebas is echt een leuke vent.
Hoe/wat ie ook zei over meedoen aan koersen, om te winnen. Dat je geen kans voorbij moet laten gaan maar pakken. Als een paard een kans heeft, inzetten. En dat ie zelf ook niet eens naar het prijzengeld keek. Dat zei ie. Het gaat erom dat ie kan winnen, of eventueel tweede dan nog. Het prijzengeld ziet ie dan later wel.
Vraag me af of dit helemaal te geloven is, maar het is wel een hele mooie sportieve gedachte.

Voor volgend jaar wil men een experiment doen met andere, meer uitgesmeerde, prijzengeldverdeling. Zodat het voor paardjes en pikeurs die realistisch gesproken 'slechts' een derde of vierde of vijfde of zesde plek kunnen behalen ook (financieel) zin heeft af te reizen naar een misschien wel verafgelegen drafbaan.
Prima experiment.
De echte winnaars winnen toch wel steeds, die harken voldoende binnen, ook met deze nieuwe regeling.

En oh ja, is er dan meteen niet iets te regelen dat men reiskostenvergoeding krijgt, sowieso? Zelfs als je allerlaatste wordt in de koers, of wordt gediskwalificeerd. Het nemen van de moeite om mee te koersen dient te worden vergoed.

Hopen ook meer 'nieuwe dikke' sponsoren voor volgend jaar.
Het wordt een spannend jaar.
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 25 dec 2020, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.

witte
Amateur
Has thanked: 11 times
Been thanked: 33 times

Bericht door witte »

Stef dit kost die jongen zijn kampioenschap. hoe moet je een leek uitleggen dat bij een sport waar je binnen de paaltjes moet blijven. in die koers van Zion Font 7 paarden binnen de palen blijven en 1 niet en er niks gebeurd en alles gehandhaafd blijft. noem 1 sport waar dit ook toegestaan is.? dan weet je ook dat zogezegd de buitenwereld de drafsport niet al te serieus meer neemt. Profs in deze amateur sport is het enige wat ik hoor. daarom werd/wordt er ook niet gekoerst in Nederland en wel in de landen erom heen. Regels zijn regels en als je je eigen daar niet aanhoudt waarom zijn ze er dan? maar goed iedereen door zijn roze bril blijven kijken. en de realiteit wegstoppen dan komt het wel goed...

a.hoegen2412

Bericht door a.hoegen2412 »

4 overwinningen voor Rick Ebbinge en dus met 1 overwinning meer dan Jaap van Rijn kampioen 2020.
Rick van harte gefeliciteerd. ONZE DRENT.

a.hoegen2412

Bericht door a.hoegen2412 »

ZION FONT een KANJER.

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

witte schreef: 25 dec 2020, 15:37 Stef dit kost die jongen zijn kampioenschap. hoe moet je een leek uitleggen dat bij een sport waar je binnen de paaltjes moet blijven. in die koers van Zion Font 7 paarden binnen de palen blijven en 1 niet en er niks gebeurd en alles gehandhaafd blijft. noem 1 sport waar dit ook toegestaan is.? dan weet je ook dat zogezegd de buitenwereld de drafsport niet al te serieus meer neemt. Profs in deze amateur sport is het enige wat ik hoor. daarom werd/wordt er ook niet gekoerst in Nederland en wel in de landen erom heen. Regels zijn regels en als je je eigen daar niet aanhoudt waarom zijn ze er dan? maar goed iedereen door zijn roze bril blijven kijken. en de realiteit wegstoppen dan komt het wel goed...
jij schrijft regels zijn regels natuurlijk nou beweer jij dat enkelt dit jaar eenrick doorslag heeft gehad nou dat is niet waar er waren er meer en ook vorig jaar b.v de derby maar daar hoorde ik niks van op het forum natuurlijk word er wel eens met 2 maten gemeten over het hele jaar de ene keer een nadeel en de andere keer voordeel maar ik wil je wel even zeggen dat hij een waardig kampioen is wat heeft hij niet gepresteerd dit jaar e.k w.k de derby s en nog veelandere grote koersen als hugo vandaag met 6 paarden er heen had gegaan dan had jaap misschien er ook 1 of 2 gewonnen maar ja dat is nu niet zo ik wens nog iedereen morgen nog een mooie kerstdag en een gezond 2021 dit is het laatste wat ik er over zegt succes

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

niks

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

a.hoegen2412 schreef: 23 dec 2020, 13:05 Op de laatste opmerking kan ik beter niet reageren.
kan jij niet een forum op zetten van handhaving van dravers koersen dat zal mooi zijn toch ieder ze mening ik denk dat er veel belangstelling voor is succes en alvast bedankt

Plaats reactie