Dit jaar draafde hij in meer dan drie miljoen kronen en meest recent werd de grootste ster van het nest, Ecurie D., verslagen, maar het seizoen is nauwelijks voorbij voor Aetos Kronos. De volgende taak is het Critérium Continental - en daar wordt het paard gereden door Jean-Michel Bazire.
De vierjarige Aetos Kronos (v.Bold Eagle) van Jerry Riordan heeft een nieuw schitterend seizoen achter de rug. Het paard heeft iets meer dan drie miljoen kronen verdiend na het winnen van de King's Cup, brons in de Derby en meest recentelijk de overwinning op Ecurie D. en Power in de Solvalla Grand Prix.
PdA-plaats toegevoegd aan de pot
Al blijft er een grote taak over voor de succesvolle Bold Eagle-zoon. Aetos Kronos zal worden opgeladen bij de start van het Critérium Continental in Vincennes op 27 december. Naast een eerste prijs in de miljoenenklasse krijgt de winnaar ook een gratis bordje aangeboden voor de Prix d'Amérique. Voor het Franse Paris-Turf bevestigt de coureur-gigant Jean-Michel Bazire nu dat hij degene is die de teugels achter Aetos Kronos in de race overneemt.
- Ik ben erg blij om hem te rijden. Het is ook een eer voor mij dat Jerry Riordan aan mij heeft gedacht. We zullen onze kansen zo goed mogelijk managen, zegt Bazire tegen Paris-Turf.
Info Travnet