Grasbaan Hooksiel 23 juli 2025
- Zeebeschuit
- Amateur
- Been thanked: 6 times
Grasbaan Hooksiel 23 juli 2025
Vanavond is de eerste van de drie koersdagen in 2025 op de grasbaan in Hooksiel, aan de Noord-Duitse kust. Een grote grasbaan maar met technische bochten dat een behendige draver en pikeur vereist. Gestart wordt er vanuit de banden (vanaf de binnenbaan) of met een auto.
Traditiegetrouw zijn er altijd een aantal Nederlanders die deelnemen op deze baan. Vandaag zijn dit:
Koers 1 nummer 2: Joan Collins & Christa Louwersheimer
Koers 1 nummer 3: Madame Dream & Ferry Hollander
Koers 1 nummer 7: Nexus Prime & Danny den Dubbelden
Koers 1 nummer 9: Let it be Petnic & Frank Westerveld
Koers 2 nummer 5: Norman Charisma & Danny den Dubbelden
Koers 3 nummer 5: Ozosnel & Danny den Dubbelden
Koers 3 nummer 9: Spartacus & Ronald de Beer
Koers 4 nummer 2: Ile de Narmont & Danny den Dubbelden
Koers 4 nummer 3: Warhorse Hazelaar & Didier Kokkes
Koers 4 nummer 4: Huppel de Pup & Ronald de Beer
Koers 5 nummer 2: Let it be Petnic & Frank Westerveld
Koers 5 nummer 6: Esther & Danny den Dubbelden
Koers 6 nummer 2: Norman Charisma & Danny den Dubbelden
Koers 6 nummer 3: Joan Collins & Christa Louwersheimer
Koers 7 nummer 2: Iphigenie & Raymond Adema
Koers 7 nummer 3: Madame Dream & Ferry Hollander
Koers 7 nummer 5: Madoc Worthy & Maykel den Dubbelden
Het koersboekje is hier digitaal door te bladeren: https://rennverein-hooksiel.de/2025/07/ ... ntag-nr-1/
Traditiegetrouw zijn er altijd een aantal Nederlanders die deelnemen op deze baan. Vandaag zijn dit:
Koers 1 nummer 2: Joan Collins & Christa Louwersheimer
Koers 1 nummer 3: Madame Dream & Ferry Hollander
Koers 1 nummer 7: Nexus Prime & Danny den Dubbelden
Koers 1 nummer 9: Let it be Petnic & Frank Westerveld
Koers 2 nummer 5: Norman Charisma & Danny den Dubbelden
Koers 3 nummer 5: Ozosnel & Danny den Dubbelden
Koers 3 nummer 9: Spartacus & Ronald de Beer
Koers 4 nummer 2: Ile de Narmont & Danny den Dubbelden
Koers 4 nummer 3: Warhorse Hazelaar & Didier Kokkes
Koers 4 nummer 4: Huppel de Pup & Ronald de Beer
Koers 5 nummer 2: Let it be Petnic & Frank Westerveld
Koers 5 nummer 6: Esther & Danny den Dubbelden
Koers 6 nummer 2: Norman Charisma & Danny den Dubbelden
Koers 6 nummer 3: Joan Collins & Christa Louwersheimer
Koers 7 nummer 2: Iphigenie & Raymond Adema
Koers 7 nummer 3: Madame Dream & Ferry Hollander
Koers 7 nummer 5: Madoc Worthy & Maykel den Dubbelden
Het koersboekje is hier digitaal door te bladeren: https://rennverein-hooksiel.de/2025/07/ ... ntag-nr-1/
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 437 times
Re: Grasbaan Hooksiel 23 juli 2025
Dankjewel, Zeebeschuit, voor het ons hier op attent maken.
Lijkt me leuk grasbaantje.
Verdorie, waarom lees ik dit nu pas. Net thuis terug uit Duitsland... had dan ook wel even door kunnen planken naar Hooksiel
Zo ver is het niet; nog geen twee uurtjes fahren. Maar kan er door omstandigheden nou niet meer heen.
Damn.
Lees het ook nu pas want het staat ook niet in de programmering op ZETurf. Geen uitzending dus en je kunt er ook niet op wedden dus. Echt jammer.
Ferry Hollander gaat dus ook über die Grenze. Wens hem en alle Nederlanders heel veel succes.

Trouwens, o.a. JOAN COLLINS en ook MADAME DREAM doen dus op 1 koersdag in 2 koersen mee? Wist niet dat dat bestond/kan/mag. Goh.
Duss..
Lijkt me leuk grasbaantje.
Verdorie, waarom lees ik dit nu pas. Net thuis terug uit Duitsland... had dan ook wel even door kunnen planken naar Hooksiel
Zo ver is het niet; nog geen twee uurtjes fahren. Maar kan er door omstandigheden nou niet meer heen.
Damn.
Lees het ook nu pas want het staat ook niet in de programmering op ZETurf. Geen uitzending dus en je kunt er ook niet op wedden dus. Echt jammer.
Ferry Hollander gaat dus ook über die Grenze. Wens hem en alle Nederlanders heel veel succes.
Trouwens, o.a. JOAN COLLINS en ook MADAME DREAM doen dus op 1 koersdag in 2 koersen mee? Wist niet dat dat bestond/kan/mag. Goh.
Duss..
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 24 jul 2025, 03:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zeebeschuit
- Amateur
Erg gezellige drafbaan Lostinharnessracing, dus ga vooral nog een keer als je de mogelijkheid hebt.
Het is al een oude gewoonte dat je in Duitsland op de C-banen aan twee koersen op een dag mag deelnemen. De aangifte zorgt er vervolgens voor dat de paarden die dit doen er minimaal 1,5 uur tussen deze koersen hebben zodat ze bij kunnen komen, soms is dit iets korter (maar altijd minstens 1 koers ertussen) als dit niet anders kan want het is een hele puzzel als meerdere deelnemers dit doen. Heeft een deelnemer geluk dan zit er langer tijd tussen.
Sommige banen hebben een veterinaire check verplicht voor de paarden die 2x starten. Ze worden dan na hun 1e koers gecontroleerd. De snelheid op zulke banen ligt wat lager waardoor een goed getrainde draver dit met gemak aan kan.
Er was aardig wat succes voor de Nederlanders vandaag! Let it be Petnic won en werd tweede, Madame Dream werd 2x tweede, Norman Charisma werd tweede, Warhorse Hazelaar derde, Joan Collins tweede en Madoc Worthy won de laatste koers van de dag.
Het is al een oude gewoonte dat je in Duitsland op de C-banen aan twee koersen op een dag mag deelnemen. De aangifte zorgt er vervolgens voor dat de paarden die dit doen er minimaal 1,5 uur tussen deze koersen hebben zodat ze bij kunnen komen, soms is dit iets korter (maar altijd minstens 1 koers ertussen) als dit niet anders kan want het is een hele puzzel als meerdere deelnemers dit doen. Heeft een deelnemer geluk dan zit er langer tijd tussen.
Sommige banen hebben een veterinaire check verplicht voor de paarden die 2x starten. Ze worden dan na hun 1e koers gecontroleerd. De snelheid op zulke banen ligt wat lager waardoor een goed getrainde draver dit met gemak aan kan.
Er was aardig wat succes voor de Nederlanders vandaag! Let it be Petnic won en werd tweede, Madame Dream werd 2x tweede, Norman Charisma werd tweede, Warhorse Hazelaar derde, Joan Collins tweede en Madoc Worthy won de laatste koers van de dag.
-
Malgre Tout
- Amateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 39 times
Als ik me niet vergis hadden we vorig jaar ook nog beelden en speelmogelijkheden bij Zeturf.
Mocht er graag naar kijken, en speelde er zelfs nog 'n kleinigheidje op.
Mocht er graag naar kijken, en speelde er zelfs nog 'n kleinigheidje op.
- Zeebeschuit
- Amateur
Klopt, voorheen werden de C-banen van Duitsland ook bij ZEturf aangeboden. Erg jammer dat ze nu deze banen geschrapt hebben. Er starten altijd een stuk of wat Nederlanders en dus kan je zeker spel verwachten van Nederlandse wedders.
Het wordt wel aangeboden bij Trotto.de en Pferdewetten.de, maar als ik mij niet vergis mag je met een Nederlandse woonplaats daar geen account meer hebben? Wie weet dit? Ik heb de regelgeving niet echt gevolgd.
Het wordt wel aangeboden bij Trotto.de en Pferdewetten.de, maar als ik mij niet vergis mag je met een Nederlandse woonplaats daar geen account meer hebben? Wie weet dit? Ik heb de regelgeving niet echt gevolgd.
- Zeebeschuit
- Amateur
Perfect deze livestream Greyhound, bedankt voor de tip. Hopelijk zenden ze de volgende C-banen ook op hun YouTube kanaal uit.
- LostInHarnessracing
- Professional
- LostInHarnessracing
- Professional
@Zeebeschuit: weet jij toevallig (of bewust), wanneer de volgende twee data van koersen op Hooksiel zijn?
Lostinharnessracing..
alle data voor de koersen in duitsland, vind je op HVT.de. https://www.hvtonline.de/bctracks/2025
hooksiel draaft op 30 juli en 6 augustus.
overigens kun je livestreams tegenwoordig makkelijk vinden.
simpel op google zoeken naar "Livestream en dan de naam van de baan"
Beste is zoeken op de dag van de koersen.
Dit geldt niet alleen voor duitsland, maar voor vrijwel alle banen in europa.
Ik zelf volg stiekem nog een beetje de prestaties van eerder door mij verkochte paarden in Oostenrijk en op Malta. Werkt prima
En om even in de stemming te komen, hierbij de link naar de leukste draveijen in Duitsland
https://www.youtube.com/watch?v=_GLnpJG6B3U
alle data voor de koersen in duitsland, vind je op HVT.de. https://www.hvtonline.de/bctracks/2025
hooksiel draaft op 30 juli en 6 augustus.
overigens kun je livestreams tegenwoordig makkelijk vinden.
simpel op google zoeken naar "Livestream en dan de naam van de baan"
Beste is zoeken op de dag van de koersen.
Dit geldt niet alleen voor duitsland, maar voor vrijwel alle banen in europa.
Ik zelf volg stiekem nog een beetje de prestaties van eerder door mij verkochte paarden in Oostenrijk en op Malta. Werkt prima
En om even in de stemming te komen, hierbij de link naar de leukste draveijen in Duitsland
https://www.youtube.com/watch?v=_GLnpJG6B3U