Programma van 6-7-2025
- Zeebeschuit
- Amateur
- Been thanked: 6 times
Re: Programma van 5-7-2025
Vroeger was het niet ongebruikelijk om op zaterdag en op zondag te koersen,
ik had daarbij de voorkeur voor de zaterdag, omdat ik om onverklaarbare redenen op zaterdagen vaak trioos goed had, vaak melders.
De oudere lezers kennen dat begrip nog wel, eerst gespannen afwachten hoeveel mensen zich kwamen melden bij de kassa, daarna de witwassers die om de belasting verklaring kwamen
Dat waren nog eens tijden

ik had daarbij de voorkeur voor de zaterdag, omdat ik om onverklaarbare redenen op zaterdagen vaak trioos goed had, vaak melders.
De oudere lezers kennen dat begrip nog wel, eerst gespannen afwachten hoeveel mensen zich kwamen melden bij de kassa, daarna de witwassers die om de belasting verklaring kwamen
Dat waren nog eens tijden
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 436 times
kortebaan schreef: 02 jul 2025, 15:16 Vroeger was het niet ongebruikelijk om op zaterdag en op zondag te koersen,
ik had daarbij de voorkeur voor de zaterdag, omdat ik om onverklaarbare redenen op zaterdagen vaak trioos goed had, vaak melders.![]()
De oudere lezers kennen dat begrip nog wel, eerst gespannen afwachten hoeveel mensen zich kwamen melden bij de kassa, daarna de witwassers die om de belasting verklaring kwamen![]()
Dat waren nog eens tijden![]()
![]()
Vertel daar eens wat meer over..
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1300 times
- Been thanked: 161 times
Re: Programma van 6-7-2025
vroeger bleven we in nederland koersen een enkeling paard de cracks die gingen de grens over en toen begon het we gingen meer in duitsland koersen waarom de banen gingen dicht en nu kunnen de gewoone paarden in zweden makkelijker winnen en meer geld te verdienen een knappe goed koerspaard beginned makkelijker naar de 20.000 euro winnen en als ze iets verder beter worden stootte ze door naar de 50.000 en meer zie b.v nikita r heerlijk trouw en iedereen kan er mee rijden daardoor is ook nike .r er heen gegaan het zijn de hollandse die ik heel veel succes wenst het is niet anders -------en ze zijn niet zo streng met matig draven en een fout doen ze ook niet zo moeilijk over dit is mij verhaal
Het systeem van spelen op de toto, was in die tijd voornamelijk handmatig.LostInHarnessracing schreef: 03 jul 2025, 22:14kortebaan schreef: 02 jul 2025, 15:16 Vroeger was het niet ongebruikelijk om op zaterdag en op zondag te koersen,
ik had daarbij de voorkeur voor de zaterdag, omdat ik om onverklaarbare redenen op zaterdagen vaak trioos goed had, vaak melders.![]()
De oudere lezers kennen dat begrip nog wel, eerst gespannen afwachten hoeveel mensen zich kwamen melden bij de kassa, daarna de witwassers die om de belasting verklaring kwamen![]()
Dat waren nog eens tijden![]()
![]()
Vertel daar eens wat meer over..
![]()
Je had voor elke spelsoort aparte kassa's. Als je een paard winnend/plaats wilde spelen, moest je bij de W/P kassa in de rij staan. Voor Koppel in de rij voor de koppelkassa en voor trio in de rij voor de triokassa. En dan moest je ook nog bij een goede weddenschap bij hetzelfde loket cashen, als waar je het ticket had gekocht (ook weer in de rij staan
Was een trio boven de 1000 gld, dan werd de uitbetaling opgehouden en moesten de gelukkigen zich "Melden". Weer in de rij staan tot de man van de toto met een clip met daarin de goede formulieren, zich melde in de kassa. Vervolgens werden de formulieren vergeleken en kon het kansspelbelasting formulier worden ingevuld (was volgens mij trouwens niet verplicht) En dan werd er ook nog uitbetaald.
Die, op naam gestelde formulieren dat er kansspelbelasting was ingehouden, die waren wel interessant voor kleinere en grotere boefjes, die zo het geld in hun portemonnee aan hun vrouw konden verklaren.
Overigens, dat u niet de verkeerde indruk krijgt van hoeveel ik dan wel niet verdiende op de koers: ook voor mij geldt het antwoord van Harry Engels op de vraag of hij er nu rijk van is geworden.
Leuk aspect is nog dat de kassa's op Duindigt waar je je toen moest melden, er nog steeds staan. U kunt nog bieden
- Speedy
- Professional
het is niet meer te vergelijken met vroeger ze moeten steeds harder en vroeger hun geld verdienen dan houden we altijd paarden tekort en de prijzen moeten zeker omhoog toch de liefhebbers zie je vaker op alkmaar rijden en op grasbanen die moeten zeker blijven
-
Greyhound
- Professional
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 468 times
Hier een voorbeeld hoe hard ze moeten lopen vooral de 1e bocht in, let op de snelheid in het beeldscherm. Gisteren op Halmstad.Speedy schreef: 04 jul 2025, 19:53 het is niet meer te vergelijken met vroeger ze moeten steeds harder en vroeger hun geld verdienen dan houden we altijd paarden tekort en de prijzen moeten zeker omhoog toch de liefhebbers zie je vaker op alkmaar rijden en op grasbanen die moeten zeker blijven
https://www.atg.se/video/archive/223785 ... 7-03_18_10
- Speedy
- Professional
sommige denken dat de eerste bocht de finish al is en dit was de finale ze hadden al een keer gelopen ik denk dat ze nu een week gaan slapen de paarden in wolvega zie je het ook steeds meer het is niet anders bedankt voor je reactie
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 436 times