Deze dag in 1978. P.D. Dijkhuis (322)

Zonder geschiedenis geen toekomst
HenriB
Professional
Been thanked: 5 times

Re: Deze dag in 1978. P.D. Dijkhuis (322)

Bericht door HenriB »

Afgelopen zondag op de terugweg nog langs geweest in wegrestaurant DE ZINGENDE WIELEN. Omdat we het toch over Martin Vergay hebben en de omgeving van waar Martin Vergay woonde.

piettolsma
Leerling
Been thanked: 8 times

Bericht door piettolsma »

Bij Den Oever,gingen we vroeger een hapje eten,als we van Alkmaar kwamen en dan de dijk nog over.

Greyhound
Professional
Has thanked: 464 times
Been thanked: 484 times

Bericht door Greyhound »

HenriB schreef: 20 nov 2023, 18:01 Afgelopen zondag op de terugweg nog langs geweest in wegrestaurant DE ZINGENDE WIELEN. Omdat we het toch over Martin Vergay hebben en de omgeving van waar Martin Vergay woonde.
Als ik staldienst had op zondag als ze zelf ( Vergay) naar de koers waren ging ik eind van de middag met mij meisjes ( nu mijn vrouw :) ) altijd eten bij de zingen de wielen. Prima voor elkaar daar en ik kom er nog wel voor een bakkie koffie met appeltaart met slagroom.

Speedy
Professional
Has thanked: 1349 times
Been thanked: 162 times

Bericht door Speedy »

greyhound op dat spul waar Martin Vergay trainde hij moest toch daar weg vanwege dat daar meer water zou komen is dat ook gebeurt ????? of was het anders dat er wat moest gebeuren kom daar nooit in de buurt weet jij het hoe het afgelopen is voor dat Martin er was was toch Joepert Blokdijk van Tommy Mars EN Detra en andere hij had goede koerspaarden toch

jelliep
Amateur
Has thanked: 47 times
Been thanked: 113 times

Bericht door jelliep »

Wat is waar van de verhalen dat Benny Piemental(bekende bookmaker)de man op de achtergrond was bij het bedrijf (sponsor)van Vergay.

HenriB
Professional
Been thanked: 5 times

Bericht door HenriB »

Bij de ZINGENDE WIELEN is altijd een zeer prettige sfeer. MEGAGROTE KARBONADES.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 120 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

jelliep schreef: 20 nov 2023, 20:08 Wat is waar van de verhalen dat Benny Piemental(bekende bookmaker)de man op de achtergrond was bij het bedrijf (sponsor)van Vergay.
Volgens mij had Bennie er ook een aantal paarden staan o.a. Hamran.

Bennie is arm gestorven , Harry Engels heeft nog een paar schoenen van hem geërfd.

Jammer dat Harry niets met internet e.d. heeft anders zou hij prachtige verhalen kunnen vertellen.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 120 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

Speedy schreef: 20 nov 2023, 19:52 greyhound op dat spul waar Martin Vergay trainde hij moest toch daar weg vanwege dat daar meer water zou komen is dat ook gebeurt ????? of was het anders dat er wat moest gebeuren kom daar nooit in de buurt weet jij het hoe het afgelopen is voor dat Martin er was was toch Joepert Blokdijk van Tommy Mars EN Detra en andere hij had goede koerspaarden toch
Ik herinner mij Wanita en Yna van Barke van Joepert , Detra stond volgens mij bij Willem Strooper en later bij Martin.
Hier foto’s van Wanita winnend op Duindigt en Yna op Alkmaar.
IMG_1747.jpeg
IMG_1747.jpeg (104.2 KiB) 1341 keer bekeken
IMG_1748.jpeg
IMG_1748.jpeg (66.39 KiB) 1341 keer bekeken

piettolsma
Leerling
Been thanked: 8 times

Bericht door piettolsma »

Gezellig druk op het Forum,het kan dus wel.

Greyhound
Professional
Has thanked: 464 times
Been thanked: 484 times

Bericht door Greyhound »

Speedy schreef: 20 nov 2023, 19:52 greyhound op dat spul waar Martin Vergay trainde hij moest toch daar weg vanwege dat daar meer water zou komen is dat ook gebeurt ????? of was het anders dat er wat moest gebeuren kom daar nooit in de buurt weet jij het hoe het afgelopen is voor dat Martin er was was toch Joepert Blokdijk van Tommy Mars EN Detra en andere hij had goede koerspaarden toch
Ja stef het klopt dat Martien weg ging bij Willem Geersen hij op het spul kwam van Joepert Blokdijk, het is toen opgeknapt en een nieuwe stal bij gebouwd door Fa. Gruppen uit Amsterdam toen ook eigenaar bij Vergay. Henk Gruppen een zoon van de aannemer is met christien Vergay getrouwd en heeft nog gekoerst als amateur. Ze kregen 2 kinderen waar Martijn Gruppen ook amateurrijder is geweest. Het was de bedoeling om weer een gedeelte van de wieringermeer weer onder water te zetten voor recreatie en daar stond het entrainement ook, ze zijn als ware uitgekocht en ook eigenlijk gestopt met de paarden, Martien was toen ook al op leeftijd. Achteraf is het allemaal niet door gegaan maar de stallen en het woonhuis zijn allemaal afgebroken. Je kunt alleen als je er nog langs rijd de contouren van de traningsbaan zien aan de bomen die er nog staan. ( Er is nu wat nieuws gebouwd) Detra was ook nog op stal dat ik daar werkte maar Cees had hem onder zijn hoede. Detra heeft ook bij Willem Strooper gestaan. In Middenmeer is Joepert een cafe begonnen waar hij ook zelf altijd was en het cafe was vernoemd naar Detra en heet dus de Detrabar die nu nog bestaat.

Plaats reactie