Deze dag in 1961. Uitslagen Duindigt (240)
Re: Deze dag in 1961. Uitslagen Duindigt (240)
We lichten er weer 2 paarden uit namelijk:
AXKIT HOLLANDIA, geboren 11-05-1959
Vader: ENTERPRISE
Moeder; PEARL SPENCER
Fokker: A.J. Borst, W.H. Geersen
Eigenaar: W.H. Geersen
Trainer/rijder: W.H. Geersen, Martin Vergay en
ANNEMIEKE HOLLANDIA, geboren in 1959.
Moeder: POSTDUIFJE G.
Eigenaar: A.J. Borst, W.H. Geersen, mevr. E.W.A. Geersen
Trainer/rijder: W.H. Geersen, J.W. Runhaar.
Op de 3e foto wordt AXKIT HOLANDIA 2e achter CHERIE SPENCER.
AXKIT HOLLANDIA, geboren 11-05-1959
Moeder; PEARL SPENCER
Eigenaar: W.H. Geersen
Trainer/rijder: W.H. Geersen, Martin Vergay en
ANNEMIEKE HOLLANDIA, geboren in 1959.
Moeder: POSTDUIFJE G.
Eigenaar: A.J. Borst, W.H. Geersen, mevr. E.W.A. Geersen
Trainer/rijder: W.H. Geersen, J.W. Runhaar.
Op de 3e foto wordt AXKIT HOLANDIA 2e achter CHERIE SPENCER.
- Bijlagen
-
- Axkit Hollandia (1).jpg (141.91 KiB) 464 keer bekeken
-
- Axkit Hollandia 2 (1).jpg (138.59 KiB) 464 keer bekeken
-
- Cherie_Spencer2 (3).jpg (78.76 KiB) 464 keer bekeken
-
- Axkit Hollandia 4 (2).jpg (69.96 KiB) 464 keer bekeken
-
- Axkit Hollandia 01 (2).jpg (56.84 KiB) 464 keer bekeken
-
- Annemieke Hollandia 01.jpg (58.33 KiB) 464 keer bekeken
-
- Derby 62 Axkit finish (3).jpg (92.66 KiB) 464 keer bekeken
-
- Derby 62 Axkit (2).jpg (78.46 KiB) 464 keer bekeken
-
- Annemieke Hollandia Joffer.jpg (72.88 KiB) 464 keer bekeken
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 295 times
De tweede aankomende van de Jofferprijs was mijn lievelingspaard April Love, toen ik als 9 jarig jongetje samen met een vriendje Guus Knijnenburg in de grote schoolvakantie ging “helpen” stond deze lieve merrie in één van de houten boxen op Duindigt waar nu nog Rico Plug en zijn vader inzitten.
Op de fiets vanuit het Haagse Laakkwartier door het Haagse Bos en langs Huis ten Bosch wat destijds leeg stond, dagelijks mee helpen met poetsen,voeren, vegen enz. voor zover je als klein jongetje wat kon betekenen maar vreselijk leuk en spannend uiteraard.
De vader van mijn vriendje had Zephyr Magowan bij Guus staan en die stond op hetzelfde rijtje, April Love was destijds van de heer J.W.Scheffers uit Voorburg en de buis was lichtblauw met rode kepers en pet rood.
Guus ging altijd tussen de middag een dutje doen en dan moeten wij ons maar zien te vermaken, vaak gingen we ook proberen te slapen en dat deed ik bij April Love, zij was ook het eerste paard wat Rees van der Lubbe in de koers heeft gereden.
Hier een foto van de merrie, zij was toen al verkocht aan Th. van der Hurk uit Breda en naar Manus Bouwhuis verhuist die nog leuk met haar gekoerst heeft ook op de Kortebaan.
Op de fiets vanuit het Haagse Laakkwartier door het Haagse Bos en langs Huis ten Bosch wat destijds leeg stond, dagelijks mee helpen met poetsen,voeren, vegen enz. voor zover je als klein jongetje wat kon betekenen maar vreselijk leuk en spannend uiteraard.
De vader van mijn vriendje had Zephyr Magowan bij Guus staan en die stond op hetzelfde rijtje, April Love was destijds van de heer J.W.Scheffers uit Voorburg en de buis was lichtblauw met rode kepers en pet rood.
Guus ging altijd tussen de middag een dutje doen en dan moeten wij ons maar zien te vermaken, vaak gingen we ook proberen te slapen en dat deed ik bij April Love, zij was ook het eerste paard wat Rees van der Lubbe in de koers heeft gereden.
Hier een foto van de merrie, zij was toen al verkocht aan Th. van der Hurk uit Breda en naar Manus Bouwhuis verhuist die nog leuk met haar gekoerst heeft ook op de Kortebaan.
- Erins Isle
- Professional
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 65 times
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 162 times
dolf had ze nou een lotharing er bij of waren dit dikke randen van de schoenen ?ja als dat zo is yzer schoen en lotharing en nu de meeste op blote voeten
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 295 times
Ik weet wel dat ze met dat beslag langer meegaan dan met blote voeten op een keiharde baan zoals Wolvega 31-08-2023 
- Speedy
- Professional
jelliep daar kan je gelijk in hebben blij dat we je weer lezen kees niet te lang wegblijven van het forum gezellig toch weer met elkaar succes
- Speedy
- Professional
ja dolf alles moet maar sneller of dat goed is betwijfel ik de 2 jarige moeten er ook aan geloven anders win je niks triest vind ik het maar iedereen mag zijn eigen conclusie trekken gelukkig----------dus daarom weinig ouderen paarden in de baan