VPW 13-08-2023

Het grote VPW topic
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 437 times

VPW 13-08-2023

Bericht door LostInHarnessracing »

Hier trouwens alsnog het programma:

https://www.drafenrensport.nl/dagprogramma/

Heb genoten van de uitzending. Wat een eer al die toppikeurs die het VPW mocht ontvangen. En wat bijzonder om te zien hoe de pikeurs soms totaal anders met het aan hen toegewezen paardje omgingen qua koersverloop. Zoals met een paardje dat volgens de Ned. deskundigen het beste 'vanuit het veld' kan gereden direct naar de kop te gaan en dan ook gewoon winnen.
Joan Ross die alleen maar hele of halve mile koersen gewoon is sloeg geen deuk in een pakje boter, anderzijds.

Een compliment ook nog aan hoezeer de buitenlandse pikeurs zich moeiteloos voegden naar de nieuwe SNDR-aansporings-reglementregels, wat een professionals zeg.

Verder vooruit kijkend naar deze week hoop ik toch zo dat Hanna Huygens (v) hoge ogen gooit op het WK, wat zou dat een stunt zijn.
Maar uiteraard ben ik natuurlijk vooral voor Rick Ebbinge!

Doe het niet graag maar wil toch één minpuntje benoemen aan het VPW. Een al wat langer bestaand minpuntje..
De 'muziek'!
Ja, het is een kwestie van smaak maar vind de muziek voor en tussen de koersen door echt afschuwelijk. Toraal anders dan zeg 2 jaar geleden.
Heb er niets mee. Die gladde dance muziek en vage Ned. nieuwe liedjes, bah.

En de (meegekomen aanhang van de) buitenlandse pikeurs is er vast ook geen plezier mee gedaan.
Als je vaak buitenlandse koersdagen bekijkt weet je ook dat daar gewoon oldskool pop uit de jaren 'tachtig en 'negentig over de baan schalt, evenals stevige rock en zelfs hardrock uit die jaren (en uit de seventies). Australie, Nieuw-Zeeland, Zweden, Finland, Duitsland, noem de landen maar op. Rensportkoersen in Singapore idem dito.
Dáár houden de baanbezoekers van.

Zie ook de muziekkeuze van de winnaar van de laatste WK-pikeursrace.

Geen idee welk beleid er achter die die nieuwe muziekkeuze zit maar ik mis Status Quo en Queen en zelfs Bon Jovi.
Maar goed. Toe maar.
Wilde dit toch even kwijt. Voor de rest niets dan dank en lof voor de geweldige uitzending. 🙏🐴❤️

JandeW
Amateur
Has thanked: 22 times
Been thanked: 29 times

Re: VPW 13-08-2023

Bericht door JandeW »

Misschien heeft de muziek keuze te maken met eventuele rechten. Maakt mij persoonlijk niet uit .
Deze muziek kan ik ook wel waarderen. Maar de hele uitzending vond ik zoals gewoonlijk top.

Speedy
Professional
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 161 times

Bericht door Speedy »

ja 2 jongens belde mij op over de start van de 2de koers was dat nou geen valse start stef ---------------------nou eerlijk gezegd zeg ik nee ze springen allebei gekeken op herhaling -------maar hun dachten dat de wagen even de snelheid hielden op dat moment ????? echt ik heb het nu 5 x na gekeken vind het moeilijk om daar iets over te zeggen omdat ik het niet kan zien of het zo is -------------ze waren wel op wolvega gisteren----------------ze hebben netjes gereden-de jongens en hanna natuurlijk de koele kikker ze blijft gewoontjes -----------------ja we wachten maar weer op duitsland morgen succes

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 437 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Geen idee wie die man op de voorlopig 7e plek op de ranglijst is maar vind de foto erg mooi 'gevangen'. Ralph, de manager temidden van 'zijn' publiek op 'zijn baan' op een prachtig geslaagde dag.

Het is hem en alle bezoekers van harte gegund, dergelijke succesvol georganiseerde en goed bezochte evenementen zoals afgelopen zondag.

https://stellingwerf.nl/dorpen/Wereldka ... 91767.html

FX2_9954.jpeg.jpg
FX2_9954.jpeg.jpg (54.15 KiB) 1781 keer bekeken

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

nog alle winnaars van 18-8-2023 in wolvega van harte gefeliciteerd

Speedy
Professional

Bericht door Speedy »

alle winnaars van harte gefeliciteerd mooie koersen gezien thuis en vele goede paarden ------------was een groot programma met veel geld te verdienen ------------wat mij tegen viel de prijzen van de 4 jarige derby die had ik hoger verwacht op deze mooie dag ----------------------p.s ben ook niet naar de verkoping geweest mij vriend wilde niks kopen wel alles thuis gevolgd ---------p.s wat zijn er toch weinig mensen op het forum op het moment --zal er wel reden voor hebben maar als het zo doorgaat dan word het niet de moeite waard om te kijken -zou zeggen jongens zet er wat op van je mening dat maak niet uit mee eens of on eens alvast bedankt

Greyhound
Professional
Has thanked: 459 times
Been thanked: 468 times

Bericht door Greyhound »

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 117 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

Ik zie dat nummer 3 Prins Schermer aan H.Wegbrans verkocht is, ik neem aan dat dit Hugo Wegbrans is de verzekeringsman en oud Bestuurder van de sport.

Het is leuk en leerzaam voor de man om de sport ook eens als eigenaar te bekijken, zijn empathisch vermogen zal er wel bij varen.

Prins Schermer is zeer interessant gefokt van een Ready Cash zoon uit de oude merrie Realy Furniture die o.a. Your Love Lois en Berry’s Boy heeft gebracht, ik wens Hugo veel succes met deze aankoop.

Plaats reactie