Gisteren op Duindigt werd de openings(draverij) gewonnen door New York Lobell in voorzichtig gezegd matige gangen vandaar dat ik draverij maar tussen aanhalingstekens geplaatst heb.
Na een 10 minuten durend onderzoek van het dienstdoende comité werd het paard alsnog gehandhaafd, als je er de hele koers naast rijd en daarna nog 10 minuten de beelden kan bekijken en dan tot deze beslissing komt lijkt mij een collectieve staaroperatie uiterst gewenst.
Kennelijk gaat alle aandacht uit naar zweep gedrag en of de handen niet te hoog geheven worden, ik heb het al meer gezegd maar ik vind het onbegrijpelijk dat deze beroepsgroep hier genoegen mee neemt, ze graven hun eigen graf op deze manier volgens mijn bescheiden mening.
Duindigt 21 mei 2024
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 295 times
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 437 times
Re: Duindigt 21 mei 2024
Vroeg me laatst af hoe ze dat op Alkmaar eigenlijk doen. Daar rijdt geen auto(o)tje aan de binnenzijde van of op de racetrack mee met de dravende paarden, zoals op VPW of Duindigt.
Het circuit is misschien korter, overzichtelijker, maar zonder meerijdende auto is er dan toch een verschil in observatiemogelijkheden tussen de banen?
Wordt het huidige beleid eigenlijk nog ge(tussen)evalueerd?
Vragen.
Het circuit is misschien korter, overzichtelijker, maar zonder meerijdende auto is er dan toch een verschil in observatiemogelijkheden tussen de banen?
Wordt het huidige beleid eigenlijk nog ge(tussen)evalueerd?
Vragen.
Alkmaar en voorheen ook andere kleine banen, is te smal voor een meerijdende jury auto, dat is ook te gevaarlijk voor het geval dat een paard bijvoorbeeld uitbreekt. De oplossing is de jury toren waarin de juryleden met een verrekijker de koers volgen. In Alkmaar staat deze toren naast de tribune ter hoogte van de finish. Op Nootdorp stond de jurytoren op het midden terrein. Had als nadeel dat de beste mannen nogal misselijk konden worden van het ronddraaien
Uit goed ingelichte kringen heb ik nu vernomen dat als de door Dolf voorgestelde algehele staaroperatie niet het gewenste effect heeft, de NDR een Kanta zal aanschaffen voor Alkmaar
Uit goed ingelichte kringen heb ik nu vernomen dat als de door Dolf voorgestelde algehele staaroperatie niet het gewenste effect heeft, de NDR een Kanta zal aanschaffen voor Alkmaar
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 295 times
Wat is een Kanta ? Het zal wel een bijzondere afko zijn lijkt mij 
Laatst gewijzigd door Dolf Rieken op 22 mei 2023, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.