Waarvoor zou Greyhound die laatste twee zinnen weg moeten laten Stef, heb jij soms een hekel aan de waarheid ?
Jij moet heel goed weten hoe Martin kon reageren als er een paard van zijn entrainment naar een ander verhuisde vooral omdat jullie dat toch ook meegemaakt hebben.
Ik vond Martin Vergay een toptrainer en een spectaculaire rijder met alles van top tot teen gesoigneerd maar dat hij een slecht verliezer was is ook algemeen bekend, dat schijnt ook bij grote sportmensen te horen.
Deze dag in 1975. Programma Hilversum (111)
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 295 times
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 162 times
Re: Deze dag in 1975. Programma Hilversum (111)
natuurlijk weet ik hoe Martin Vergay was maar ik vind alles word een beetje gericht op AO de wrede--volgens mij heeft hij nooit op de lijst gestaan maar daar kan ik wel een heel lijst er op opzetten wie er allemaal op de lijst hebben gestaan en gestraft zijn voor ongeoor loofde medicijnen maar dolf ik ga het er afhalen prettige dag allemaal verder------------------en gelukkig geen hekel aan de waarheid
-
Dolf Rieken
- Professional
“Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen” is een mooi spreekwoord in dit geval.
Ao. is voor mij zeker niet heilig en duidelijk een schande voor de sport geweest maar dat doet niets af aan zijn vakmanschap en zijn uitzonderlijke talent om op een paard te kunnen lezen.
Over kinnesinne van trainers zou ik ook wel een boek kunnen schrijven, paarden bij elkaar wegpraten, onder de prijs werken , valse beschuldigingen verspreiden enz.enz.
De gun factor is niet zo hoog maar ik ken niet veel sporten waar dat anders is.
Ao. is voor mij zeker niet heilig en duidelijk een schande voor de sport geweest maar dat doet niets af aan zijn vakmanschap en zijn uitzonderlijke talent om op een paard te kunnen lezen.
Over kinnesinne van trainers zou ik ook wel een boek kunnen schrijven, paarden bij elkaar wegpraten, onder de prijs werken , valse beschuldigingen verspreiden enz.enz.
De gun factor is niet zo hoog maar ik ken niet veel sporten waar dat anders is.
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 113 times
Moet wel toegeven dat ik bevooroordeeld ben,ik ken AO al vanaf dat hij Junior had en ik bij Overeem werkte waar ik veel deed met Jury.
Later heb ik ook bij hem gewerkt in Oranjewoud en voor die tijd kwam ik ook bij hem in Spannenburg,waar niet alleen Lord Axkit was maar ook Maestro Voorne,Jako s,en nog veel meer winnaars stonden.
Hij heeft ook nog de oude veewagen van Geersen gehad,de bruine Daf.
Ben in veel landen bij trainers geweest met hem o.a ook bij Korpi in Finland,denemarken,zweden,belgie,frankrijk duitsland,en overal was hij leergierig,hoe die mensen trainden,ook moet ik toegeven dat hij weleens een flesje meenam om dat dan in nederland liet onderzoeken wat het was.
Vanaf het begin had hij meer plezier in het randgebeuren dan in het trainen van de paarden.Volgens mij waren Ao en Sr de beste trainers in die tijd,als Ao iets meer de ruggegraat van Sr had gehad was hij veel verder in zijn carriere gekomen.
Een uitspraak van een eigenaar zal ik nooit vergeten.
Ao heeft een ruggegraat als een waterslang waar warm water door heen stroomt.
Later heb ik ook bij hem gewerkt in Oranjewoud en voor die tijd kwam ik ook bij hem in Spannenburg,waar niet alleen Lord Axkit was maar ook Maestro Voorne,Jako s,en nog veel meer winnaars stonden.
Hij heeft ook nog de oude veewagen van Geersen gehad,de bruine Daf.
Ben in veel landen bij trainers geweest met hem o.a ook bij Korpi in Finland,denemarken,zweden,belgie,frankrijk duitsland,en overal was hij leergierig,hoe die mensen trainden,ook moet ik toegeven dat hij weleens een flesje meenam om dat dan in nederland liet onderzoeken wat het was.
Vanaf het begin had hij meer plezier in het randgebeuren dan in het trainen van de paarden.Volgens mij waren Ao en Sr de beste trainers in die tijd,als Ao iets meer de ruggegraat van Sr had gehad was hij veel verder in zijn carriere gekomen.
Een uitspraak van een eigenaar zal ik nooit vergeten.
Ao heeft een ruggegraat als een waterslang waar warm water door heen stroomt.
-
Dolf Rieken
- Professional
Ik kan me Willem van Overeem als trainer nog goed herinneren en het feit dat hij Vrijdag mocht rijden na het ongeluk van Bram Nottelman zegt al veel.
Eigenaren zijn ook vaak zeer bijzondere mensen waar trainers mee hebben te dealen, ik kan me nog wel een uitspraak van Hugo Langeweg herinneren tegenover een eigenaar die benadrukte dat hij wel “De eigenaar” was, hij zei “ Je bent geen eigenaar maar eigenaardig” en daar zit veel in
Cees, jij hebt het over Jury die het bij Willem toch heel goed gedaan heeft maar eigenaar Leo van Leeuwen ging hem later toch nog even bij Manus Bouwhuis proberen en dat leek mij niet de ideale trainer voor dat paard.
Jury was een zoon van Mr.Way en dat waren niet de dapperste maar dat zal jij ongetwijfeld beter weten en ben benieuwd naar jouw commentaar.
Ik vond heer van Leeuwen geen aardige man en weet dat hij een drankengroothandel in de Waldorpstraat had en zijn kleuren waren blauw met een witte L op zijn rug, je kunt zeker wel raden wat ik achter die L invulde.
Eigenaren zijn ook vaak zeer bijzondere mensen waar trainers mee hebben te dealen, ik kan me nog wel een uitspraak van Hugo Langeweg herinneren tegenover een eigenaar die benadrukte dat hij wel “De eigenaar” was, hij zei “ Je bent geen eigenaar maar eigenaardig” en daar zit veel in
Cees, jij hebt het over Jury die het bij Willem toch heel goed gedaan heeft maar eigenaar Leo van Leeuwen ging hem later toch nog even bij Manus Bouwhuis proberen en dat leek mij niet de ideale trainer voor dat paard.
Jury was een zoon van Mr.Way en dat waren niet de dapperste maar dat zal jij ongetwijfeld beter weten en ben benieuwd naar jouw commentaar.
Ik vond heer van Leeuwen geen aardige man en weet dat hij een drankengroothandel in de Waldorpstraat had en zijn kleuren waren blauw met een witte L op zijn rug, je kunt zeker wel raden wat ik achter die L invulde.
-
jelliep
- Amateur
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 113 times
Ja wat betreft de L in kleuren van dhr van Leeuwen ben ik het helemaal met je eens.
En wat betreft Jury,inderdaad een Mr Way uit de moeder van Goodwil,Indien en de non valeur Hoogvorst.
En een Mr Way kan je niet dwingen en Manus stond bekend om zijn manier van trainen,altijd strak aanspannen en dat was iets war je bij Jury niet moest proberen.
In een van deze berichten van Greyhound ben ik Jury wel eens tegen gekomen op de kortebaan,ik dacht bij P Knijn.
En wat betreft Jury,inderdaad een Mr Way uit de moeder van Goodwil,Indien en de non valeur Hoogvorst.
En een Mr Way kan je niet dwingen en Manus stond bekend om zijn manier van trainen,altijd strak aanspannen en dat was iets war je bij Jury niet moest proberen.
In een van deze berichten van Greyhound ben ik Jury wel eens tegen gekomen op de kortebaan,ik dacht bij P Knijn.