Elitloppet, Solvalla, 29 mei 2022

Vad händer i Sverige?
Balance55
Professional
Has thanked: 12 times
Been thanked: 797 times

Re: Elitloppet, Solvalla, 29 mei 2022

Bericht door Balance55 »

Balance55
Professional

Bericht door Balance55 »

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 541 times
Been thanked: 438 times

Bericht door LostInHarnessracing »

aggro3101 schreef: 30 mei 2022, 11:29 Met z'n zessen een ongelofelijk weekend gehad op SOLVALLA. Om nooit te vergeten. Bovendien flink wat gewonnen.
Wow, wat tof dat jullie daar heen zijn geweest, moet idd geweldige belevenis zijn. 👍

LostInHarnessracing
Professional

Kan maar niet kiezen welke race het mooiste was, de na eerst een vergaloppering (in een sprintrace!) overwinning van ETONNANT of de weergaloos gereden koers van DIABLE DE VAUVERT.

Ik denk toch deze.
Zelden zoiets gezien.

En heb 't live op grootbeeld-videoscherm gezien, in 't drafcafé. "Menno, mag 't geluid wat harder?!" Alle aanwezige 'deskundigen' bromden gaandeweg: "Dat gaat die favoriet nooit meer redden, ligt helemaal achteraan". Nou alle.., ik zei: "Jullie gaan nu iets zien wat nog nooit vertoond is, DIABLE gaat dit winnen, dat ie zo laat nog helemaal achteraan hangt is een teken van extreem zelfvertrouwen."
En amper een halve minuut later gonsde het van de superlatieven en bijna ongeloof over paardje en pikeur.

Heb beide overwinningen wel 10x teruggekeken.
Nagenieten, Elitloppet.

Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 31 mei 2022, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Balance55
Professional

Bericht door Balance55 »

Een mooie afsluiting..............

henklubbers
Leerling
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Bericht door henklubbers »

LostInHarnessracing schreef: 31 mei 2022, 07:10 Kan maar niet kiezen welke race het mooiste was, de na eerst een vergaloppering (in een sprintrace!) overwinning van ETONNANT of de weergaloos gereden koers van DIABLE DE VAUVERT.

Ik denk toch deze.
Zelden zoiets gezien.

En heb 't op live op grootbeeld-videoscherm gezien, in 't drafcafé. "Menno, mag 't geluid wat harder?!" Alle aanwezige 'deskundigen' bromden gaandeweg: "Dat gaat die favoriet nooit meer redden, ligt helemaal achteraan". Nou alle.., ik zei: "Jullie gaan nu iets zien wat nog nooit vertoond is, DIABLE gaat dit winnen, dat ie zo laat nog helemaal achteraan hangt is een teken van extreem zelfvertrouwen."
En amper een halve minuut later gonsde het van de superlatieven en bijna ongeloof over paardje en pikeur.

Nagenieten, Elitloppet.

Ik was er live bij en de demonstratie van Diable was echt indrukwekkend. Heb net de overwinning van Russel November in de Oslo Grand Prix van 2009 bekeken en vraag mij af welke van de 2 indrukwekkender was. Ik ga toch voor Russel denk ik en dan vooral omdat de tegenstand met 2 Prix d'Amerique winnaars groter was.

LostInHarnessracing
Professional

henklubbers schreef: 31 mei 2022, 11:39
LostInHarnessracing schreef: 31 mei 2022, 07:10 Kan maar niet kiezen welke race het mooiste was, de na eerst een vergaloppering (in een sprintrace!) overwinning van ETONNANT of de weergaloos gereden koers van DIABLE DE VAUVERT.

Ik denk toch deze.
Zelden zoiets gezien.

En heb 't op live op grootbeeld-videoscherm gezien, in 't drafcafé. "Menno, mag 't geluid wat harder?!" Alle aanwezige 'deskundigen' bromden gaandeweg: "Dat gaat die favoriet nooit meer redden, ligt helemaal achteraan". Nou alle.., ik zei: "Jullie gaan nu iets zien wat nog nooit vertoond is, DIABLE gaat dit winnen, dat ie zo laat nog helemaal achteraan hangt is een teken van extreem zelfvertrouwen."

Nagenieten, Elitloppet.

Ik was er live bij en de demonstratie van Diable was echt indrukwekkend. Heb net de overwinning van Russel November in de Oslo Grand Prix van 2009 bekeken en vraag mij af welke van de 2 indrukwekkender was. Ik ga toch voor Russel denk ik en dan vooral omdat de tegenstand met 2 Prix d'Amerique winnaars groter was.

Wow, te gek dat je er bij was. Moet inderdaad impressive zijn geweest.
Ook om eens een top-koudbloedenrace te beleven trouwens, zulke mooie paardjes.
Die overwinning van RUSSEL NOVEMBER gezien, dank. Ook echt ongelooflijk idd. Dit zijn zeldzame spektakelkoersen.

henklubbers
Leerling
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Bericht door henklubbers »

Vliegreis Amsterdam-Stockholm met KLM en 3 nachten hotel kost ca . € 400,00 mits tijdig geboekt. Ik had nu 2 dagen een zitplaats geregeld inclusief lunch en dat kostte ook nog eens € 200,00 p/p. Maar daar zit dan het entree een boekje en een goede lunch met champagne bij in.

Ik ben er nu een keer of 10 geweest en elke drafsportliefhebber zou hier toch zeker een keer voor de sfeer geweest moeten zijn. De Oslo Grandprix in 2009 was echt eenmalig. Ik had de verwachting dat het daar vergelijkbaar met Solvalla zou zijn, maar dat viel behoorlijk tegen. Daarbij is het programma op de zaterdag daar ook zeer matig.

LostInHarnessracing
Professional

Dank voor al deze info, henk.
Je hebt helemaal gelijk, iedere sportliefhebber zou het Elitloppet weekend eens moeten beleven daar ter plekke. Bij een mooie Nederlandse deelname zoals deze Elitloppet overweeg ik dat ook ernstig.
Enne.. wat kost een biertje dan?..
(Ben wel eens in Zweden geweest, en Finland met name, alleen niet op een drafbaan toen).
Enfin, binnenkort maar liefst 5 koersen op VPW, maar we hebben de mooie beelden van het recente Elitloppet nog.

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

Wij zijn met de auto gegaan. Via Bremen, Hamburg, Lübeck, veerboot Puttgarden-Rüdbyhaven/E47, Sydmotorwejen, Malmö, Stockholm.
1300 kilometer. Onderweg geslapen in Hotel Hillesgärden. In Stockholm geslapen in Mornington Hotel. Aan benzine ben je ongeveer 225 euro kwijt. Tolkosten. Biertjes en andere drank meegenomen uit Nederland.
Misschien doen we dit regelmatiger. Maken er dan een week van en gaan kijken bij Rick en Hans, Patricia.
Laatst gewijzigd door aggro3101 op 01 jun 2022, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie