De Gouden Zweep werd fraai gewonnen door good old Durk M Boko waarvoor mijn felicitaties aan alle belanghebbenden van deze oude crack, 4 x is toch wel een prachtige prestatie.
De ambiance rond deze koers was ronduit armzalig, hij werd uitgereikt door twee keurig geklede bestuursleden van de Koninklijke , Arie van Bellen en Daan Kooman andere hoogwaardigheidsbekleders heb ik niet kunnen ontdekken.
Ik zag Daan nog tevergeefs wenken dat het volkslied gepeeld kon worden maar dat kon er blijkbaar niet meer vanaf en bleef het bij een summier “Simply the Best”, jammer voor wat ooit zo’n gedenkwaardige koers was.
De Gouden Zweep
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 295 times
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1300 times
- Been thanked: 161 times
Re: De Gouden Zweep
heb even gekeken om half 4 vanmiddag had een verjaardig vandaag in een woord TRIEST allemaal----------- maar wel mooi dat Durk M Boko het wint alle betrokkende van harte gefeliciteerd ga zo door Durkkie---------waren er nog maar meer oudere paarden voor de koers maar dat mag of kan niet meer------- zo vroeg mogelijk oprijden is dat de redder van de sport in nederland ? u zegt het maar wie het er mee eens ben maar ik zeker niet----- alvast bedankt voor je reactie die dat willen geven
-
JandeW
- Amateur
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 29 times
Dat oprijden valt nog wel mee.
De vele paarden met 5 mille winsom of meer die naar Scandinavië verdwijnen zorgen ook voor veel te kort koerspaarden . En die zijn echt niet stuk of zo. Maar geen koersen meer voor dus opruimen maar.
Misschien toch punten systeem? Of iets dergelijks?
De vele paarden met 5 mille winsom of meer die naar Scandinavië verdwijnen zorgen ook voor veel te kort koerspaarden . En die zijn echt niet stuk of zo. Maar geen koersen meer voor dus opruimen maar.
Misschien toch punten systeem? Of iets dergelijks?
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 295 times
Nu weet ik wel dat de voorzitter van het comité Loek van der Ham een rensport achtergrond heeft maar dat hoeft hij niet zo duidelijk te laten blijken, de favoriet Max Occagnes maakte volgens mij ca. 15 galopsprongen en kon gewoon zijn koers voortzetten , dit is een typisch voorbeeld van meten met meerdere maten.
- Speedy
- Professional
Jan ik bedoeld er mee te zeggen dat ze zoveel mogelijk op winsom worden gereden en dan vertrekken dan hou je hier geen verdere koerspaarden meer over ----------------P.S waarom moet de 2jarige door de T.C.T gesponsserd worden --laten ze eerst is beginnen te koersen vanaf 1 September en meer 2000 meter inbouwen en de 5jarige koersen voor wat geld meer verrijden ---maar iedereen mag zijn eigen mening hebben natuurlijk succes
- Speedy
- Professional
ik ben het met Dolf eens -maar met tranen in mij ogen Max had zeker niet gehandhaafd mogen worden zo gaat het nou eenmaal