Deze dag in 1990 (6)

Zonder geschiedenis geen toekomst
Greyhound
Professional
Has thanked: 464 times
Been thanked: 484 times

Deze dag in 1990 (6)

Bericht door Greyhound »

6 jan 1.jpg
6 jan 1.jpg (2.27 MiB) 2530 keer bekeken
6 jan 2.jpg
6 jan 2.jpg (2.24 MiB) 2530 keer bekeken
6 jan 3.jpg
6 jan 3.jpg (2.13 MiB) 2530 keer bekeken
6 jan 4.jpg
6 jan 4.jpg (2.45 MiB) 2530 keer bekeken
6 jan 5.jpg
6 jan 5.jpg (2.27 MiB) 2530 keer bekeken
6 jan 6.jpg
6 jan 6.jpg (2.04 MiB) 2530 keer bekeken

jelliep
Amateur
Has thanked: 47 times
Been thanked: 113 times

Re: Deze dag in 1990 (6)

Bericht door jelliep »

Was je niet los Dolf in koers 7.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 120 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

😂 Los en lid van de TROS Cees, we mochten toen al geen zweep meenemen en die Bitonto Mendel was zo vreselijk lui dat ik hem met geen mogelijkheid vooruit kreeg maar ik had eerder al als eigenaar een koers gewonnen met Dire Straight en Tjitse.

Het jaar erna heb ik met Dire Straigt meegedaan en die was niet lui maar trok mijn armen eraf, er was eerst een valse start waar ik wel goed weg was en daarna had ik geen gevoel meer in mijn armen en sprong hij.

De valse start kwam doordat Gerritje Buitelaar Jr met Elias het “Start Vrij” niet had gehoord en de andere kant uit reed , niet zo raar uiteraard omdat die jongen doofstom is en Irma Sluis niet aanwezig was 😇

Malgre Tout
Amateur
Has thanked: 1 time
Been thanked: 39 times

Bericht door Malgre Tout »

Dolf Rieken schreef: 06 jan 2024, 12:33 😂 Los en lid van de TROS Cees, we mochten toen al geen zweep meenemen en die Bitonto Mendel was zo vreselijk lui dat ik hem met geen mogelijkheid vooruit kreeg maar ik had eerder al als eigenaar een koers gewonnen met Dire Straight en Tjitse.

Het jaar erna heb ik met Dire Straigt meegedaan en die was niet lui maar trok mijn armen eraf, er was eerst een valse start waar ik wel goed weg was en daarna had ik geen gevoel meer in mijn armen en sprong hij.

De valse start kwam doordat Gerritje Buitelaar Jr met Elias het “Start Vrij” niet had gehoord en de andere kant uit reed , niet zo raar uiteraard omdat die jongen doofstom is en Irma Sluis niet aanwezig was 😇
Gelukkig was Dire Straight in zijn start daarvoor op Hilversum "slechts" 2e, anders had hij niet meer in deze koers op Nootdorp met een 1e prijs van 3500 mogen starten. BOEFJES !

jelliep
Amateur
Has thanked: 47 times
Been thanked: 113 times

Bericht door jelliep »

Wat een boef die Dolf,trekken en voor de cov ,schaam je.

Dolf Rieken
Professional

Zoals de waard is ………………… dat telt voor jullie allebei Malgre Tout en Jetliep 😂, had weinig uitgemaakt denkelijk omdat hij dan 1e gelid had gekregen en hij was zo best in die tijd, bij Tjitse moest je niet met trekken aankomen, die wilde altijd winnen.

Bovendien was het trekken me slecht bevallen sinds het debacle met Mostly Delta ☹️

Ik zie wel dat we een stayers koers en ook nog een heat-draverij gesponsord hadden, vooral de heat-draverij was het de bedoeling om voor het aankomende paarden tekort een oplossing te bieden, was ideaal voor Nootdorp en zou nu voor Alkmaar ook een uitkomst zijn maar gelukkig hebben ze altijd mensen bij het NDR gehad die het veel beter wisten en daarom staan we waar we nu staan.

Dolf Rieken
Professional

Schiet me ineens nog een leuk verhaal over Dire Straight te binnen, ik had hem in het begin met Ton Paap samen en die had hem op regenachtige dinsdagavond naar Hilversum gebracht waar Tjitse hem mee zou nemen.

Na ca een half jaar zij deze dat hij beter gecastreerd kon worden en daarna het land in omdat hij groot en slap was, zo gezegd, zo gedaan en Tjitse regelde alles verder.

Een aantal maanden later had Hugo van Dijk een jong beestje mee naar Nootdorp en kwam toevallig Cees Hetteling daar tegen en die vroeg wie dat leuke beestje was, Hugo zei, dat is er nog één van jouw hengst Never Worry waarop Cees zeer verbaasd zei, als deze van Never Worry is dan ben ik een kind van Prins Bernhard.(nu was dat laatste ook niet helemaal uit te sluiten)

Lang verhaal kort, de paarden waren destijds op Hilversum verwisseld maar Tjitse heeft alles keurig geregeld zonder mij verder lastig te vallen, ik heb hele prettig herinneringen aan Smeding ondanks dat er ook wel een paar teleurstellingen tussen zaten, ik ben nooit een groter vakman in de sport tegengekomen, vernieuwend, eigengereid maar zeker voor mij goudeerlijk.

Malgre Tout
Amateur
Has thanked: 1 time
Been thanked: 39 times

Bericht door Malgre Tout »

Bitonto Mendel stond overigens niet bij de tips en ook bij de algehele voorbeschouwing wordt hij niet genoemd.
Des te opvallender omdat de tipgever van dienst je vriend Douwe is. :lol: :lol:

Speedy
Professional
Has thanked: 1349 times
Been thanked: 162 times

Bericht door Speedy »

mooi he al die reactie over Dolf en ze doen het met een glimlach natuurlijk kijk zo hoort het ook ga zo door ----maar Dolf laat ze eigen niet uit het veldslaan en verdedigt het met alle plezier ga zo door

Dolf Rieken
Professional

Malgre Tout schreef: 06 jan 2024, 16:35 Bitonto Mendel stond overigens niet bij de tips en ook bij de algehele voorbeschouwing wordt hij niet genoemd.
Des te opvallender omdat de tipgever van dienst je vriend Douwe is. :lol: :lol:
Daar kon ik hem alleen maar dankbaar voor zijn en het is niet dat ik Douwe niet aardig vond in zijn tijd bij de krant maar van zijn flegmatische houding kreeg ik kippenvel en als je hem op een fout aansprak kon hij nog arrogant reageren ook.

Als je van jouw hobby je broodwinning kan maken moet je toch gaan als de brandweer en doodziek zijn van een fout, zijn verjaardagskalender was op zich een hele leuke rubriek maar als je regelmatig overleden mensen feliciteert kun je er beter mee stoppen.

Niet dat zijn vertrek verbetering heeft opgeleverd hoor, na mijn aanvankelijke enthousiasme over de bezorging zit ik nog steeds op het eerste nummer te wachten.

Vandaag kwam de postbode wel de Donald Duck brengen, ik vroeg hem nog tevergeefs of hij niets vergeten was maar waarschijnlijk is Goofy interessanter 😇

Plaats reactie