Kortebaan seizoen 2023

Alles over het rondreizende circus de, kortebaan
kortebaan
Professional
Berichten: 926
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1046 keren
Ontvangen waarderingen: 2252 keren

Kortebaan seizoen 2023

Bericht door kortebaan »

Er lopen nu geen paarden meer door de straten in Nederland, nou ja, die ene schimmel nog.

Tijd om even terug te blikken op wat een memorabel seizoen is geweest.

In dit seizoen is de zgn "verliezersomloop" weer in de prullenbak verdwenen. En dat is maar goed ook, want nadat ik in 2022 mocht meemaken dat een paard, dat om 14.15 uur was uitgeschakeld, om 18.30 uur als winnaar werd gehuldigd, heb ik de kortebaan de rest van dat seizoen gelaten voor wat het was.
2023 was weer een normaal seizoen en dus kon ik met plezier weer naar de meeste kortebanen toe

En dat het een top seizoen is geworden, kunnen we lezen op de site van de Kortebaanbond,
record omzet, record bezoekersaantallen, record prijzengeld, reisvergoedingen, stargelden en andere extra bonussen, zorgden er voor dat trainers, rijders, eigenaren en fokkers, eindelijk beter beloond werden voor hun inbreng.
Hopelijk zal dit voor 2024 weer nieuwe trainers, rijders en eigenaren stimuleren om ook eens op de kortebaan te starten.

Aandachtspunten voor besturen en beleidsmakers, voor 2024 zijn er naar mijn mening ook:
- het soms wel erg trage verloop van een kortebaan,
- het onverwacht verschuiven vaan de gemelde aanvangstijd is heel vervelend voor de bezoekers,
- de onmacht van de officials in het startvak, om de afgesproken startprocedure te handhaven (het aantal trucjes om een metertje te pikken aan de start en het niet stappen na het draaien nemen weer toe. Opletten starters!!)
- al jaren een klaagonderwerp: de muziek langs de baan. Die woonboot is nu wel een keer gezonken😒

Maar de grootste tegenvaller dit seizoen was natuurlijk het onverwachte einde van Kortebaandraverijen.nl.
Niet alleen mis ik de tweets, de prognoses, de filmpjes en de snelheid en accuraatheid waarmee de informatie beschikbaar kwam, maar bovenal mis ik het archief. Langs de kant staande heb ik en mijn kornuiten, vaak het archief van de Kortebaandraverijen.nl geraadpleegd op paarden of pikeurs.
Dat is allemaal weg en dat vind ik een groot gemis.

Nu heeft de Kortbaanbond het "informatiegat" dat ontstond op adequate wijze ingevuld, waarvoor waardering, maar het ontbreken van een goede archief/zoekfunctie zoals die functioneerde op de Kortbaandraverijen.nl, is toch een groot gemis.

Sinds het stoppen van de Kortebaandraverijen.nl is er een flink aantal maanden verstreken en over het algemeen heelt tijd alle wonden.
Ik weet niet hoe groot de wonden waren maar ik zou alle betrokkenen,
Kortebaandraverijen.nl,
Zeturf,
Kortbaanbond,
NDR,
Trainers, pikeurs,
baanbestuurders
willen oproepen om in de komende wintermaanden met elkaar in gesprek te gaan om te kijken of er een mogelijkheid is, om de site in oorspronkelijke of aangepaste vorm, weer nieuw leven in te blazen.
De successen van de kortebaansport zijn deels toe te schrijven aan het succes van deze site.
Ik ben (gelukkig) niet op de hoogte van de onderliggende oorzaken van het einde van deze site, maar ik zie wel het grote belang van goede communicatie en informatie.
Dus, alle betrokkenen, doe uw best en zorg ervoor dat in 2024 het weer een mooi en informatief kortebaan seizoen wordt

Fijn weekend, gezellige Sinterklaas, mooie Kerstdagen, sprankelend oud en Nieuw en vooral op naar een volgend seizoen
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 3):
Speedy (25 nov 2023, 13:49) • administrator (26 nov 2023, 16:33) • HenriB (29 nov 2023, 12:00)
Waardering: 27.27%

HenriB
Professional
Berichten: 1305
Lid geworden op: 17 apr 2023, 12:22
Gegeven waarderingen: 1284 keren
Ontvangen waarderingen: 2127 keren

Re: Kortebaan seizoen 2023

Bericht door HenriB »

Volkomen met je eens.
De beste wensen voor 2024 zetten wij later op het Forum.

Marcel Dorenbos.
Deze gebruikers waarderen HenriB voor dit bericht (totaal 2):
kortebaan (29 nov 2023, 13:49) • Speedy (29 nov 2023, 13:56)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie