Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Wat speelt er zich af in Wassenaar
Greyhound
Professional
Has thanked: 450 times
Been thanked: 443 times

Re: Een nieuwe toekomst voor Draf-en Renbaan Duindigt

Bericht door Greyhound »

Op 19 november is er een extra gemeenteraadsvergadering over Duindigt. Via de volgende link live te volgen https://wassenaar.bestuurlijkeinformati ... ./1fafae2e...

Speedy
Professional
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 159 times

Bericht door Speedy »

ja wie weet of denk wat er verder gaat gebeuren met duindigt ? ben benieuwd wie er reageerd alvast bedankt

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 495 times
Been thanked: 400 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Greyhound schreef: 26 okt 2024, 08:58 Op 19 november is er een extra gemeenteraadsvergadering over Duindigt. Via de volgende link live te volgen https://wassenaar.bestuurlijkeinformati ... ./1fafae2e...
Oei. Lees dit nu pas. Het was gister.
En?
Heeft iemand het nóg gezien en kan/wil ie er wat over vertellen?

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

artikel zit achter de betaalmuur, misschien dat iemand het helemaal kan kopieren en plaatsen
AD
wethouder Wim Koetsier (CDA, ruimtelijke ordening) lag onder vuur tijdens de raadsvergadering
PREMIUM
wethouder Wim Koetsier (CDA, ruimtelijke ordening) lag onder vuur tijdens de raadsvergadering © robert van stuyvenberg / Gemeente Wassenaar
Chaos, weinig hoffelijkheid en een afgeketste motie van wantrouwen: renbaan splijt Wassenaarse politiek
,,Chaos”, zo vat raadslid Annemarie Hofman-de Raad (Lokaal Wassenaar) het dossier rond Renbaan Duindigt samen. In een speciaal aangevraagde raadsvergadering werd die chaos er niet minder op. Daar vielen harde woorden van insprekers en ketste ternauwernood een motie van wantrouwen tegen de verantwoordelijk wethouder af.

Greyhound
Professional
Has thanked: 450 times
Been thanked: 443 times

Bericht door Greyhound »

Speedy
Professional
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 159 times

Bericht door Speedy »

kortebaan het lijkt wel op het kabinet waar de meeste mensen geen vertrouwen in hebben we wachten maar weer af hoe het in de toekomst gaat

kortebaan
Professional
Been thanked: 1 time

Bericht door kortebaan »

Als ik de bestuurlijke perikelen in de gemeenteraad van Wassenaar en de motie van wantrouwen tegen de betrokken wethouder even buiten beschouwing laat,
lees ik hier toch meer positieve aanknopingspunten ten aanzien van de toekomst van Duindigt, dan ik in de achterliggende jaren gehoord heb.

Dat de wethouder aanbiedt „om zo snel mogelijk, zelfs al morgen” met Villa Betty om de tafel te gaan zitten „om te kijken wat er mist”, kan de gemoederen niet bedaren. ,

Laten we hopen dat hij de daad bij het woord voegt, zodat het plan van Villa Betty, aangepast, opnieuw ingediend en dan vervolgens goedgekeurd wordt.
Hopelijk nog voor de beoogde start van het seizoen 2025, zodat Villa Betty alvast een paar euri kan storten in de kas van de NDR/Duindigt.

En dan nu nog maar hopen dat hij volgende week opnieuw de motie van wantrouwen overleeft.

Erins Isle
Professional
Has thanked: 72 times
Been thanked: 59 times

Bericht door Erins Isle »

Ik heb de video deels bekeken en afgeluisterd. Er worden aannames gedaan, die volgens mij niet haalbaar zijn. Het plan gaat bijv uit van een winst mogelijkheid van 4% op de exploitatie van de baan, Hoe men deze cijfers samen heeft gesteld, is voor mij een enorm raadsel. Ik laat mij graag verrassen. Wat ik wel weet is dat er dertig jaar geleden al trainers waren, die hun stalgelden niet betaalden.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 115 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

Er is nog steeds niets concreets te melden alleen dat het voor mij zeker is dat de wethouder met de motie van wantrouwen er op zeker uitvliegt omdat dit namelijk inherent is aan de cultuur van de Wassenaarse gemeentepolitiek.

Kijk ook eens naar het aantal partijen wat meepraat dat zijn afsplitsingen van afsplitsingen, ruzie maken is de grootste kwaliteit van deze lieden, mijn indruk is dat we niets opgeschoten zijn en men aan een dood paard aan het trekken is.

Het feit dat Villa Betty nog geen euro gestort heeft zegt mij ook al genoeg !

Erins Isle
Professional
Has thanked: 72 times
Been thanked: 59 times

Bericht door Erins Isle »

Zelfs al zou dit plan van (villa Betty) gerealiseerd gaan worden, dat is het ingehaald door de ontwikkelingen tegen de tijd van uitvoering. (12 jaar)

Plaats reactie