Uit mijn scheurarchief/Stoeterijen

Zonder geschiedenis geen toekomst
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 551 times
Been thanked: 447 times

Re: Uit mijn scheurarchief/Stoeterijen

Bericht door LostInHarnessracing »

Dolf Rieken schreef: 07 apr 2023, 18:22
LostInHarnessracing schreef: 07 apr 2023, 13:51
Dolf Rieken schreef: 05 apr 2023, 19:28 .. maar was nogal grillig maar daar wist Willem wel raad mee.
Wat deed Willem dan?
Willem zou heel moeilijk in deze tijd gepast hebben denk ik, hij kon nogal hard voor paarden zijn maar aan de andere kant was het ook een liefhebber en een vakman met speciale paarden.

Ik kan me Dumas nog herinneren waar hij veel mee gewonnen heeft, dit was zeker geen makkelijk paard maar na verloop van tijd liep hij los over Duindigt achter Willem aan.

Ik mocht hem wel, het was een prakkisant en een boefje maar met een klein hartje.
Bedankt voor in ieder geval je reactie, Dolf.

Maar het klinkt als omfloerst taalgebruik voor iemand die een paard (zeer) hardhandig aanpakte. Zodanig dat paard doodsbang voor 'm was en voor 'm 'kroop'. Kan er geen enkel respect voor hebben.
Al noem je 'm 'boefje' of 'bengeltje' of whatever. Inderdaad, klein hart. Bah.

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 120 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

Bedankt voor in ieder geval je reactie, Dolf.

Maar het klinkt als omfloerst taalgebruik voor iemand die een paard (zeer) hardhandig aanpakte. Zodanig dat paard doodsbang voor 'm was en voor 'm 'kroop'. Kan er geen enkel respect voor hebben.
[/quote]

Beste Lostinharnessracing, ik weet niet hoe oud je bent maar gezien de reactie schat ik niet zo oud en van een duidelijk andere generatie, ik wil je met de beste bedoelingen aanraden om niet te hard te oordelen over een tijd die je zelf niet meegemaakt hebt.

Ik weet dat het tegenwoordig nogal mode is om met de kennis van vandaag een mening te vormen over het verleden maar daar zit een groot risico aan om tot een realistische beeldvorming te komen.

Uiteraard was vroeger niet alles beter maar het overdreven gezever over dassen, vossen,wolven en andere nog te beschermen dieren komen me de strot uit, het idiote besluit van het NDR m.b.t. het zweepgebruik valt ook in die categorie, hypocrisie ten top.

Stikstofbeleid ook zo een crime als we naar het verschil met Duitsland kijken, ik ben van 1952 en heb de meeste aardappelen wel gegeten dus ik tob nog wel even door maar ik heb echt te doen met de nieuwe generaties, het lijkt mij niet prettig om in zo een enge tijd te moeten leven.

LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 551 times
Been thanked: 447 times

Bericht door LostInHarnessracing »

Dolf Rieken schreef: 09 apr 2023, 12:12 Bedankt voor in ieder geval je reactie, Dolf.

Beste Lostinharnessracing, ik weet niet hoe oud je bent maar gezien de reactie schat ik niet zo oud en van een duidelijk andere generatie, ik wil je met de beste bedoelingen aanraden om niet te hard te oordelen over een tijd die je zelf niet meegemaakt hebt.

Ik weet dat het tegenwoordig nogal mode is om met de kennis van vandaag een mening te vormen over het verleden maar daar zit een groot risico aan om tot een realistische beeldvorming te komen.

Uiteraard was vroeger niet alles beter maar het overdreven gezever over dassen, vossen,wolven en andere nog te beschermen dieren komen me de strot uit, het idiote besluit van het NDR m.b.t. het zweepgebruik valt ook in die categorie, hypocrisie ten top.

Stikstofbeleid ook zo een crime als we naar het verschil met Duitsland kijken, ik ben van 1952 en heb de meeste aardappelen wel gegeten dus ik tob nog wel even door maar ik heb echt te doen met de nieuwe generaties, het lijkt mij niet prettig om in zo een enge tijd te moeten leven.
[/quote]

Beste Dolf, ben mid-vijftiger en een stuk minder 'naïef" of onwetend dan jij waarschijnlijk verondersteld. En ben het zeer meer met je eens over de huidige tijd dan je wellicht ook voorondersteld. Het ging me om iets anders. Ik moet nu weg vanmiddag, kom er later nog wel uitgebreider op terug.
Fijne Pasen 🌾🐇🥚🐴

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

DUMAS:
Bijlagen
Dumas 01 (1).jpg
Dumas 01 (1).jpg (45.97 KiB) 1043 keer bekeken
Dumas 02 (1).jpg
Dumas 02 (1).jpg (66.03 KiB) 1043 keer bekeken
Dumas 29-7-1972 (1).jpg
Dumas 29-7-1972 (1).jpg (77.63 KiB) 1043 keer bekeken

Dolf Rieken
Professional

Kan de middelste foto niet Harry Pools zijn ? Als ik me niet vergis was Dumas destijds van Dhr.Meyer die ook Fabiana H en nog meer paarden had, ik zie wel dat hij anders ingespannen is.
Laatst gewijzigd door Dolf Rieken op 09 apr 2023, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy
Professional
Has thanked: 1358 times
Been thanked: 162 times

Bericht door Speedy »

je zou het zeggen dolf harry pools maar wie is de 2de aankomende op foto 3 ?

aggro3101

Bericht door aggro3101 »

Nou DUMAS was echt niet bang voor Willem. Hij kon met hem lezen en schrijven.

Dolf Rieken
Professional

Speedy schreef: 09 apr 2023, 14:14 je zou het zeggen dolf harry pools maar wie is de 2de aankomende op foto 3 ?
Volgens mij is dat Carel Roodenrijs met Francina.

JandeW
Amateur
Has thanked: 22 times
Been thanked: 29 times

Bericht door JandeW »

Was dat.stal dubbel R?
Ik denk me de (kleuren ) te herinneren

Dolf Rieken
Professional

Ja dat klopt Jan, toen waren het nog Carel zijn vader en oom die zijn later uit elkaar gegaan ook zakelijk.

Het waren bakkers en de vader van Carel en zijn broer Peter zijn zich toen meer op de horeca gaan richten, hadden altijd leuke paarden Paljas Hanover bijvoorbeeld.

Ze hebben veel fokproducten van Piet de Winter uit Vught gekocht wat ook weer familie was, Piet was trouwens ook de opa van Paul Hagoort.

Plaats reactie