Programma 6 april 2026 ZEturf arena Alkmaar

Wat speelt er zich af op het ovaaltje
LostInHarnessracing
Professional
Has thanked: 491 times
Been thanked: 396 times

Re: Programma 6 april 2026 ZEturf arena Alkmaar

Bericht door LostInHarnessracing »

Dolf Rieken schreef: 06 apr 2026, 11:44 Wat me in eerste instantie niet eens opgevallen was is de bijzondere uitschrijving van deze koers “Winsom tot 5.000 €.Opengesteld voor Franse paarden tot 15.000 €.

Wie verzint deze discriminerende onzin ?.ik heb eigenlijk al geen zin meer om te gaan, het is zeker mode om asielzoekers voorrang te geven.

Vroeger moesten buitenlandse paarden op een dwangwinsom starten maar nu is het omgedraaid, we gaan de goeie kant uit pffff
Inderdaad nogal frappant.
Misschien een schrale troost dat er geen Frans paard aan te pas kwam op het podium. Achteraf bezien.
Lotterio behaalde slechts een jammerlijke vijfde plaats.

Hoe was het verder op Alkmaar, zo'n koersdag live onder een stralende voorjaarszon. Heb je nog verhalen?
Riet de Wit draafde helemaal niet verkeerd, galoppeerde in elk geval niet. Mooi eerste optreden in 2026.
Laatst gewijzigd door LostInHarnessracing op 06 apr 2026, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

LostInHarnessracing
Professional

Terugkijken.
Bedankt voor de opnames.

[media]https://www.youtube.com/live/_xmRxp-AvD ... jCDs7RkrI8[/media]

Dolf Rieken
Professional
Has thanked: 115 times
Been thanked: 295 times

Bericht door Dolf Rieken »

Op zich was het best een leuke meeting, er was enorm veel volk en waarschijnlijk het meest nieuwe en jonge mensen die kennelijk via social media aangetrokken worden, maakt ook niet uit hoe het gebeurd als ze er maar zijn en dat is knap.

Ik heb ook een aantal oude bekenden ontmoet en dat is altijd weer gezellig met veel oude anekdotes hoe leuk het vroeger was maar ook de “Schrappers” besproken en dat worden er ook steeds meer.

Wat betreft de uitschrijving van bepaalde koersen ben ik nog steeds ontstemd omdat ik vind dat dit soort acties niet correct zijn en de bedoeling om hierdoor meer paarden te krijgen weleens averechts kan gaan werken omdat het alle schijn heeft dat hier bepaalde eigenaren mee bevoordeeld worden, ik zou op deze wijze geen koers willen winnen.

LostInHarnessracing
Professional

Het geringe aantal koersen ( geen 10, zoals we vorig jaar gewend waren) en de soms kleine deelnemersvelden (geen tien paardjes zoals we vorig jaar gewend waren) en dan nog schrappers tot overmaat van ramp zijn misschien the talk of the town onder de hardcore 'drafsportmensen' maar zo te zien heeft heel veel jong publiek de weg naar bezoek drafbaan gevonden als dagje uit. En terecht!

Voorwaar een goede prestatie van de organisatie van Drafbaan Alkmaar.
Het weer zat natuurlijk ook ontzettend mee. Daar wordt je gewoon sowieso vrolijk van.
Het VPW hielp ons de winter door maar Alkmaar heeft alvast een tipje van de sluier opgelicht: verwacht een kwa bezoekersaantallen mega succesvol drafseizoen 2026.
De grasbanen. Alkmaar. Duindigt.
De kortebaanevenementen.
De top-zomermeetings op VPW.

Aan de professionals en amateurs, eigenaren, pikeurs en trainers uit binnen- en buitenland de taak zoveel mogelijk deel te nemen met paardjes.
Misschien dat er iets gedaan kan worden aan brandstofkostentegemoetkoming.
Give the people bread and circuses.
Ik zie nu al uit naar Emmeloord (17 juni).

20250618_190524.jpg
20250618_190524.jpg (1.96 MiB) 95 keer bekeken

Greyhound
Professional
Has thanked: 450 times
Been thanked: 441 times

Bericht door Greyhound »

Plaats reactie