Jumping Jewel vernoemd naar een van mij favoriete bandjes uit de jaren 60 was een leuk paard waar ik veel plezier van heb gehad, eerst bij Roelof en later bij Bert Post.
De overwinning met de hoge côte 82,20 was in de 1e koers op een dinsdagavond te Hilversum, ik was al heel lang onderweg door een gigantische file die veroorzaakt werd door de bouw van de z.g. Carpoolstrook, een uitvinding van Mevrouw Hanja Maij-Weggen die daar geen celstraf voor kreeg maar werd weggepromoveerd naar Brussel.
Ik heb haar net door de finish zien komen dus niet van het spel kunnen profiteren maar dat mocht de pret niet drukken en de irritatie van de urenlange file was ik ook weer snel vergeten.
Sundown Yankee was een schat van een hengst die ik met Piet de Wit en Cees de Leeuw destijds in Lexington op een verkoping gekocht heb, het was eigenlijk niet de bedoeling maar het was volgens mij het enige paard van de veiling wat niet kreupel was.
Eenmaal gekocht kwam er een meisje naar ons toe die vroeg of zij hem de andere dag nog mocht rijden in een amateurkoers omdat hij blijkbaar ingeschreven stond wat wij niet wisten.
De andere dag uiteraard naar de Red Mile en tot onze verbazing won hij het zomaar wat we uiteraard uitgebreid gevierd hebben, we bleken de eerste Nederlandse eigenaren te zijn die op de Red Mile gewonnen hadden, een onvergetelijke ervaring.
De eerste
-
Dolf Rieken
- Professional
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 295 times
-
Draffanaat
- Leerling
Re: De eerste
Jumping deed haar naam eer aan in het begin want werd heel vaak uitgeschakeld.
Die overwinning was echt heel sterk, ze ging het vanaf dat moment beter doen.
Die overwinning was echt heel sterk, ze ging het vanaf dat moment beter doen.