drafenrensportforum.nl
-
a.hoegen2412
Re: LAATSTE NIEUWS NDR = GEEN NIEUWS
Pierre, Aleman en Kees Pino hebben al afscheid genomen van het nieuwe forum. Ze zullen hier ook niet reageren denk ik. Kijken zullen ze waarschijnlijk wel. De anderen zullen het nieuwe forum wel trouw blijven. Als je geen donateur bent kun je vanaf 8 juni ook niet meer aan een discussie op het nieuwe forum deelnemen. Er zullen heus wel nieuwe mensen op dit forum gaan reageren. In ieder geval is er contact gezocht met de politiek en de omroepen. Wat wil je nog meer. Ik hoop, dat er binnenkort iemand van de Draf- en Rensport wordt uitgenodigd bij RTL4 en of NPO. In het Dagblad van het Noorden en het Noord Hollands Dagblad staan af en toe in ieder geval wel stukjes over de Drafsport.
-
a.hoegen2412
Het grote voordeel van dit forum is, dat medeforum leden met respect behandeld worden. Daar ontbrak het op het andere forum nog wel eens aan.
We zitten elkaar in ieder geval niet af te zeiken.
We zitten elkaar in ieder geval niet af te zeiken.
-
Greyhound
- Professional
- Has thanked: 461 times
- Been thanked: 468 times
Ben blij met dit nieuwe forum, ben ook niet de persoon om er geregeld wat op te plaatsen. kijk wel 1 of 2 keer per dag of er wat nieuws is maar zo lang er in Nederland niet gekoerst word is er ook weinig nieuws. Spelen zit er ook niet in (dat is voor de muziekkanten) dus daar is ook geen bijdrage voor ben puur een paardenman en hou van de sport.
Het nieuwe forum heeft even zijn tijd nodig denk ik, maar blijf het hier wel steunen.
En mensen schroom niet om hier wat te plaatsen op het forum. Succes allemaal
Het nieuwe forum heeft even zijn tijd nodig denk ik, maar blijf het hier wel steunen.
En mensen schroom niet om hier wat te plaatsen op het forum. Succes allemaal
-
Greyhound
- Professional
Op het oude forum ging het hoofdzakelijk over het spelen en wat er ingezet gaat worden, ik weet dat het heel belangrijk is voor het behoud van onze sport maar heb er zelf niet zoveel mee. Toen geluk nog heel gewoon was, is een mooi onderwerp en kwamen (komen) veel paardenmensen op af om de leuke verhalen van het verleden te lezen, mooi foto's van vroeger te bekijken van de hoogtij dagen van de drafsport. Ben ook al wat ouder en werkzaam geweest in de drafsport en kon de verhalen ook wel waarderen en kwamen bij mij ook weer boven drijven die ver weg gezakt waren. Dat moet hier nog wat los komen maar met Stef in de gelederen, toch wel een van de oudste pikeurs op dit forum moet er wel wat naar boven komen borrelen om het wat op te starten. 
-
a.hoegen2412
Beste Greyhound,
De spoeling voor wat betreft "oudere" koersbezoekers wordt natuurlijk steeds dunner. Historie in de drafsport is natuurlijk erg belangrijk en ook de verhalen, maar we moeten ook kijken naar het heden en de mensen, die er nu werkzaam zijn.
Ik ben zelf ook een paardenman, maar ik doe af en toe toch ook een gokje, want ik weet dat de Draf- en Rensport afhankelijk is van de koersomzet.
Als je maar met mate gokt, maar dat is met alles zo.
Toch hoop ik ook, dat er mensen zullen zijn, die af en toe wat leuke verhalen op dit leuke Forum zetten.
De spoeling voor wat betreft "oudere" koersbezoekers wordt natuurlijk steeds dunner. Historie in de drafsport is natuurlijk erg belangrijk en ook de verhalen, maar we moeten ook kijken naar het heden en de mensen, die er nu werkzaam zijn.
Ik ben zelf ook een paardenman, maar ik doe af en toe toch ook een gokje, want ik weet dat de Draf- en Rensport afhankelijk is van de koersomzet.
Als je maar met mate gokt, maar dat is met alles zo.
Toch hoop ik ook, dat er mensen zullen zijn, die af en toe wat leuke verhalen op dit leuke Forum zetten.
-
Greyhound
- Professional
Beste Arend,
De wat oudere personen moeten toch proberen om de jeugd met leuke en smeuïge verhalen over te halen om ook naar de koersbaan te gaan.
Ben zelf ook geregeld op een entrainement te vinden om paarden in partij te werken. Op stal lopen soms 3 oud-pikeurs rond die het nog leuk vinden om te helpen en paarden uit te rijden. Vorig jaar hebben er 2 nog meegedaan aan een oud-pikeurs koers om de sport ook mee te helpen en publiciteit er voor te krijgen. Er komen wat kennissen en vrienden met jongere personen kijken en spelen dat ook wat, ze zijn dan heel enthousiast maar om ze vast te houden voor het koersen is toch moeilijk met alle mogelijkheden die de jeugd heeft.
De wat oudere personen moeten toch proberen om de jeugd met leuke en smeuïge verhalen over te halen om ook naar de koersbaan te gaan.
Ben zelf ook geregeld op een entrainement te vinden om paarden in partij te werken. Op stal lopen soms 3 oud-pikeurs rond die het nog leuk vinden om te helpen en paarden uit te rijden. Vorig jaar hebben er 2 nog meegedaan aan een oud-pikeurs koers om de sport ook mee te helpen en publiciteit er voor te krijgen. Er komen wat kennissen en vrienden met jongere personen kijken en spelen dat ook wat, ze zijn dan heel enthousiast maar om ze vast te houden voor het koersen is toch moeilijk met alle mogelijkheden die de jeugd heeft.
Geen Koersen op Alkmaar maar wel vanmiddag een betoging black life matters. En dat met toestemming van de drafbaan Alkmaar. Het moet toch niet gekker worden. 
-
a.hoegen2412
Beste Greyhoud,
Dat klopt wat je zegt. Ik heb in het verleden vaak kennissen, familie naar Duindigt, Groningen en Alkmaar meegenomen. Die vonden het geweldig (zeker als ze ook wat wonnen). Maar meestal bleef het bij 1x. Of je wordt door het drafvirus aangestoken of niet.
Er zijn inderdaad voor jongeren genoeg mogelijkheden op internet tegenwoordig. Toch kom ik en dat is de belangrijkste reden voor de sfeer, de paarden niet te vergeten, een hapje en een drankje en een gokje. Gewoon een lekker dagje eruit. Ik ben altijd op de achtergrond gebleven. Ging vaak naar het stalterrein om de paarden te bekijken en een praatje te maken.
Dat klopt wat je zegt. Ik heb in het verleden vaak kennissen, familie naar Duindigt, Groningen en Alkmaar meegenomen. Die vonden het geweldig (zeker als ze ook wat wonnen). Maar meestal bleef het bij 1x. Of je wordt door het drafvirus aangestoken of niet.
Er zijn inderdaad voor jongeren genoeg mogelijkheden op internet tegenwoordig. Toch kom ik en dat is de belangrijkste reden voor de sfeer, de paarden niet te vergeten, een hapje en een drankje en een gokje. Gewoon een lekker dagje eruit. Ik ben altijd op de achtergrond gebleven. Ging vaak naar het stalterrein om de paarden te bekijken en een praatje te maken.
- Speedy
- Professional
- Has thanked: 1300 times
- Been thanked: 161 times
LAATSTE NIEUWS NDR = GEEN NIEUWS
ja natuurlijk vriend rinus / als ik speel dan gaan ze mij achterna dus meer omzet /Allright schreef: 14 jun 2020, 11:09
Wij twijfelden soms ook of er een Spelersrubriek bij moest.
Voorlopig willen wij het opbouwen met echte liefhebbers, fokkers, eigenaren, trainers, rijders en wie er ook werkzaam is, in deze mooie sport
************************************************************************************************************************
of een beter idee maak voor opa stef een nieuwe rubriek aan, dat ik daar allen wat mag opzetten / dat is mij wens vriend
nu leer ik het toch nooit waar ik moet zijn / denk er over na je doet mij en de andere een groot plezier / alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Speedy op 23 jul 2020, 09:18, 5 keer totaal gewijzigd.