Zeker weten is de situatie van de wolven in een klein en dichtbevolkt land als Nederland onhoudbaar. Met draf- en rensport heeft het vooralsnog niet veel te maken. Of komt het straks zover dat een koersdag geannuleerd wordt omdat er een roedel zich gevestigd heeft op de baan? Wie weet.Speedy schreef: 03 sep 2025, 17:22 nou ik vind het allebei een ramp weg met de hindernissen en weg met de wolven maar bedankt voor je reactie
Persoonlijk vind ik de hindernissen erg mooi en spectaculair om te zien, maar de geschiedenis van deze sport is er wel een van vele ongelukken. Veel snelheid en hoge hindernissen, vermoeide paarden, ongelijke ondergrond... Het zorgt voor een groot risico en men zal zich moeten afvragen of dat het dan waard is.
In de pers lees ik dat in 2023 en 2024 geen ongelukken waren op Waregem Koerse, en dat het parcours dus een stuk veiliger is geworden. Dat klinkt mooi, maar wat gebeurde er dan in de jaren voor 2023? Een periode van 2 jaar zonder ongelukken is nogal kort om dan te zeggen dat de ren met hindernissen veilig is.
Zie bijvoorbeeld deze nabeschouwing: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/03 ... cours-wel/