Programma woensdag 13 aug. 2025 Eenrum
- Zeebeschuit
- Amateur
- Been thanked: 6 times
Re: Programma woensdag 13 aug. 2025 Eenrum
Ja precies wat je zegt. Het klimaat wordt anders en deze hittegolven gaan vaker voorkomen. Je zou het grasbaanseizoen inderdaad wat kunnen verplaatsen qua data, of anders later op de dag koersen.
Een koersdag dat om 18:00 of 19:00 begint wordt echt wel een succes. Het publiek kan overdag naar het strand en 's avonds genieten van een avond koers met een hapje en een drankje. In de zomer is het lang genoeg licht om 7-8 koersen te verrijden als je de tussentijden kort houdt (22 minuten?). Begin de dag voor het publiek dan om een uur of 17:00 en laat ze een hapje eten van tevoren bij een BBQ.
Genoeg ideeën om een grasbaanseizoen in een hittegolf-maand toch tot een succes te maken.
Hoop dat het bestuur van Eenrum de moed niet opgeeft en met nieuwe energie zich kan richten op 2026, met wellicht dan een avondkoersdag in augustus.
Een koersdag dat om 18:00 of 19:00 begint wordt echt wel een succes. Het publiek kan overdag naar het strand en 's avonds genieten van een avond koers met een hapje en een drankje. In de zomer is het lang genoeg licht om 7-8 koersen te verrijden als je de tussentijden kort houdt (22 minuten?). Begin de dag voor het publiek dan om een uur of 17:00 en laat ze een hapje eten van tevoren bij een BBQ.
Genoeg ideeën om een grasbaanseizoen in een hittegolf-maand toch tot een succes te maken.
Hoop dat het bestuur van Eenrum de moed niet opgeeft en met nieuwe energie zich kan richten op 2026, met wellicht dan een avondkoersdag in augustus.
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 433 times
Net thuis van een ochtendje Zuidlaren.
Een bewolkte lucht. Wel wat warm maar niet snikheet.
Bij thuiskomst was de buurvrouw in de tuin bezig. Dus zo warm is het niet. Ze vroeg "Hoe ist?" En ik legde uit over wel goed. "Ga je nog op vakantie?" En ik legde uit over altijd vakantie, en dat ik me zo had verheugd op morgen paardjes draven kijken maar dat het is geannuleerd en dat dat jammer is maar dierenwelzijn staat voorop in de drafsport. Zij vond dat geweldig. Ze is een leek op drafsportgebied. Maar kwam wel met een idee. "Kan het niet volgende week dan?"
Ja, waarom kan dat eigenlijk niet?
Of een maand later.
Dit is zo zonde, die ene Eenrum-dag in het jaar die compleet vervalt.
Maar ja, er komt natuurlijk heel wat bij kijken, bij een 'pop-up' event.
Een bewolkte lucht. Wel wat warm maar niet snikheet.
Bij thuiskomst was de buurvrouw in de tuin bezig. Dus zo warm is het niet. Ze vroeg "Hoe ist?" En ik legde uit over wel goed. "Ga je nog op vakantie?" En ik legde uit over altijd vakantie, en dat ik me zo had verheugd op morgen paardjes draven kijken maar dat het is geannuleerd en dat dat jammer is maar dierenwelzijn staat voorop in de drafsport. Zij vond dat geweldig. Ze is een leek op drafsportgebied. Maar kwam wel met een idee. "Kan het niet volgende week dan?"
Ja, waarom kan dat eigenlijk niet?
Of een maand later.
Dit is zo zonde, die ene Eenrum-dag in het jaar die compleet vervalt.
Maar ja, er komt natuurlijk heel wat bij kijken, bij een 'pop-up' event.
- Zeebeschuit
- Amateur
Het zal ongetwijfeld een hoop regelwerk zijn en afhangen van de beschikbaarheid van de aanwezige horeca, vrijwilligers, etc. Maar ik hoop van harte dat ze naar de mogelijkheid van verplaatsen kijken. Volgende week is er niet één koersdag in Nederland, dus wie weet...?
Verplaatsen lijkt mij geen optie. Dit weekeinde vinden er motor grasbaanraces plaats op de baan. De baan wordt na dit evenement hersteld.
- LostInHarnessracing
- Professional
Wist dat niet. Dank voor info. Dan wordt het idd heel anders. Jammer hoor.Yonker schreef: 12 aug 2025, 15:19 Verplaatsen lijkt mij geen optie. Dit weekeinde vinden er motor grasbaanraces plaats op de baan. De baan wordt na dit evenement hersteld.
- Zeebeschuit
- Amateur
Oei, ja dan gaat het inderdaad niet. Wat een dubbele pech.
- Zeebeschuit
- Amateur
Bestuurslid Erik de Haan van Stichting Drafsport Eenrum laat weten dat ze volgend jaar opnieuw de koersdag zullen organiseren. Na al deze tegenslagen met slecht weer hoop ik op een groot succes voor de organisatie in 2026!
Bron: https://www.rtvnoord.nl/sport/1331942/v ... ardenraces
Het artikel van RTV Noord klopt niet volledig. In 2023 zijn er wel degelijk koersen verreden, alle 9 koersen gingen toen door. Ook in 2022 werd er gekoerst, maar werden de koersen na koers 7 afgelast vanwege de regenval.
De afgelopen jaren voor de draverijen in Eenrum:
[*] 2022 deel van de koersen afgelast vanwege regenval op de koersdag. 7 van de 9 koersen werden verreden.
[*] 2023 alle koersen gingen door, weersomstandigheden goed.
[*] 2024 koersen afgelast. Op de koersdag zelf kwam noodweer waardoor de drafbaan kort voor de start van het programma onbegaanbaar werd.
[*] 2025 koersen dag van tevoren afgelast. Hittegolf met temperaturen rond de 32 graden, gevoelstemperatuur 34 graden.
Bron: https://www.rtvnoord.nl/sport/1331942/v ... ardenraces
Het artikel van RTV Noord klopt niet volledig. In 2023 zijn er wel degelijk koersen verreden, alle 9 koersen gingen toen door. Ook in 2022 werd er gekoerst, maar werden de koersen na koers 7 afgelast vanwege de regenval.
De afgelopen jaren voor de draverijen in Eenrum:
[*] 2022 deel van de koersen afgelast vanwege regenval op de koersdag. 7 van de 9 koersen werden verreden.
[*] 2023 alle koersen gingen door, weersomstandigheden goed.
[*] 2024 koersen afgelast. Op de koersdag zelf kwam noodweer waardoor de drafbaan kort voor de start van het programma onbegaanbaar werd.
[*] 2025 koersen dag van tevoren afgelast. Hittegolf met temperaturen rond de 32 graden, gevoelstemperatuur 34 graden.
- LostInHarnessracing
- Professional
MAGNEM DE L'ITON (Crebas) zou vanmiddag in Waregem draven maar gaat niet door. Om dezelfse reden natuurlijk: transport naar Belgie met deze hitte gaan we niet doen.
Goed zo.
Goed zo.