Ontwikkelingen Stadspark Groningen en de drafbaan
- LostInHarnessracing
- Professional
- Has thanked: 496 times
- Been thanked: 401 times
Re: Ontwikkelingen Stadspark Groningen en de drafbaan
Wat vinden de eigenaren/fokkers van de dravers eigenlijk van het sluiten van deze baan? Zij zien hiermee de kansen op winstpremies verminderen. Maken zij zich niet sterk in deze kwestie?
-
a.hoegen2412
Ja we hadden 1200 euro gewonnen, maar ik had liever zekerheid gehad over het voortbestaan van de Drafsport in Groningen.
- LostInHarnessracing
- Professional
'Drafbaan is veilig: investeringen zijn niet nodig' (update)
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/739850/D ... dig-update
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/739850/D ... dig-update
-
a.hoegen2412
Ja wat moet je hiermee. De gemeente verklaart gewoon doodleuk, dat de baan onveilig is. Ze lappen gewoon alles aan hun laars.
Ik ben nu in het stadium, dat ik 8 september a.s. bij HET PEERD VAN OME LOEKS ben en 9 september afwacht wat de raad besluit.
Ik ben nu in het stadium, dat ik 8 september a.s. bij HET PEERD VAN OME LOEKS ben en 9 september afwacht wat de raad besluit.
- LostInHarnessracing
- Professional
Wat wordt eigenlijk bedoeld met 'onveilig'. Wat is er onveilig aan de baan, voor wie? Voor de paardjes, glijden ze uit ofzo, teveel hobbels en kuilen?
Of is de baan te onveilig voor bezoekers als daar concerten worden georganiseerd, teveel paaltjes en hekjes?
Die kunnen toch bij concerten weg. En bij de koersen er weer staan.
Dat kost geen driekwart miljoen per jaar aan 'onderhoudskosten', maar nogmaals het is me helemaal niet duidelijk wat met dat veilig of onveilig bedoeld wordt.
Maar het stadsbestuur mag wel graag liegen om haar zin door te drijven.
Desnoods een kort geding als blijkt dat men moedwillig de bevolking of haar oppositie een rad voor ogen draait.
Een motie van wantrouwen.
Hoop dat dinsdag het verkeer rond het station compleet vastloopt, daar bij Peerd van Ome Loeks.
Of is de baan te onveilig voor bezoekers als daar concerten worden georganiseerd, teveel paaltjes en hekjes?
Die kunnen toch bij concerten weg. En bij de koersen er weer staan.
Dat kost geen driekwart miljoen per jaar aan 'onderhoudskosten', maar nogmaals het is me helemaal niet duidelijk wat met dat veilig of onveilig bedoeld wordt.
Maar het stadsbestuur mag wel graag liegen om haar zin door te drijven.
Desnoods een kort geding als blijkt dat men moedwillig de bevolking of haar oppositie een rad voor ogen draait.
Een motie van wantrouwen.
Hoop dat dinsdag het verkeer rond het station compleet vastloopt, daar bij Peerd van Ome Loeks.
- LostInHarnessracing
- Professional
Gepubliceerd in de Staatscourant, dus hartstikke officieel en belangrijk, zo'n amper 2 jaar geleden (!), aangaande bestemmingsplan Stadspark/drafbaan:
Drie hoofdpijlers, waaronder:
- bescherming bieden aan het woon- en leefmilieu van omwonenden.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -8298.html
En dan nu grootse plannen voor een giga evenemententerrein met des zomers meerdere malen per maand tien- en tienduizenden bezoekers met hun verstoring van de natuur, lawaai en allerlei andere overlast voor omwonende wijken??!
Zowel die Jongman als die Chakor waren ten tijde van dit bestemmingsbesluit al jaren fractievoorzitter van hun partij en zaten diep in de gemeentepolitiek.
Een actueler officieel bestemmingsplan is er niet. De advokaat kan dit dus als basis nemen.
In de bio van heks Glimina Chakor lezen wij overigens nog:
"Het is geweldig dat ik mag bijdragen aan het groener, socialer en leefbaarder maken van mijn gemeente. Want ook in de politiek is het belangrijk om goed te luisteren naar de mensen en samen te kijken naar oplossingen."
Yeah right, dat samen kijken naar oplossingen zien wij ook zo goed terug in de houding naar de KHRV he? NOT!
Geen onbetrouwbaarder leugenachtiger volk dan Groningse politici!!
Drie hoofdpijlers, waaronder:
- bescherming bieden aan het woon- en leefmilieu van omwonenden.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -8298.html
En dan nu grootse plannen voor een giga evenemententerrein met des zomers meerdere malen per maand tien- en tienduizenden bezoekers met hun verstoring van de natuur, lawaai en allerlei andere overlast voor omwonende wijken??!
Zowel die Jongman als die Chakor waren ten tijde van dit bestemmingsbesluit al jaren fractievoorzitter van hun partij en zaten diep in de gemeentepolitiek.
Een actueler officieel bestemmingsplan is er niet. De advokaat kan dit dus als basis nemen.
In de bio van heks Glimina Chakor lezen wij overigens nog:
"Het is geweldig dat ik mag bijdragen aan het groener, socialer en leefbaarder maken van mijn gemeente. Want ook in de politiek is het belangrijk om goed te luisteren naar de mensen en samen te kijken naar oplossingen."
Yeah right, dat samen kijken naar oplossingen zien wij ook zo goed terug in de houding naar de KHRV he? NOT!
Geen onbetrouwbaarder leugenachtiger volk dan Groningse politici!!
-
a.hoegen2412
000000
Laatst gewijzigd door a.hoegen2412 op 04 jun 2021, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- LostInHarnessracing
- Professional
"De drafsport is niets gevraagd, er is geen overleg geweest, het bedrag is pertinent onjuist en de mogelijkheid dat wij zelf voor mogelijke investeringen zouden kunnen zorgen, laat het college voor het gemak buiten beschouwing.’’
en
"De harddraverijvereniging heeft meermaals aangedrongen op een dialoog, maar krijgt telkens nul op haar rekest.’’
En dan zeggen ze dat we in een democratie leven..
Meer van hetzelfde - artikel - maar goed dat Dagblad van het Noorden er nogmaals aandacht aan besteedt:
en
"De harddraverijvereniging heeft meermaals aangedrongen op een dialoog, maar krijgt telkens nul op haar rekest.’’
En dan zeggen ze dat we in een democratie leven..
Meer van hetzelfde - artikel - maar goed dat Dagblad van het Noorden er nogmaals aandacht aan besteedt:
-
a.hoegen2412
000000
Laatst gewijzigd door a.hoegen2412 op 04 jun 2021, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- LostInHarnessracing
- Professional
Mevrouw Jongman propt dit allemaal in 6 dagen. Nou, vijfenhalve dag denk ik, want ieder zaterdagmiddag zit zij bij de kapper.
Portefeuille:
. Zorg & Welzijn
. Beschermd Wonen & Opvang
. Dorpenbeleid
. Landbouw
. Natuur
. Ecologie & Dierenwelzijn
. Sport
Daarnaast heeft zij zoals het een goed graaiende nietsnutbestuurder betaamt natuurlijk nog diverse nevenfuncties.
https://gemeente.groningen.nl/wethouder ... ristenunie
Toe maar. Walgelijk, hoe een bestuurder een praatberoepje, meent om verantwoord en zorgvuldig wel even zoveel terreinen te kunnen besturen. BULLSHIT! Dat kan nooit.
En moet je die gekozen portefeuilles in relatie tot de huidige woeste plannen nou eens zien.. 'natuur', 'ecologie en dierenwelzijn; 'sport': Het is niet alleen potsierlijk, het is gewoon te schandalig voor woorden.
Maar hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Een aanklacht wegens wanbestuur lijkt me wel het minste.
Misschien kan zij voorgoed uit haar ambt worden ontzet.