de zweep

Deel hier én lees hier al het nieuws rondom de drafsport
revad
Amateur
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2020, 09:17
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 321 keren

de zweep

Bericht door revad »

De zweep onlangs het interview van Robin Goudsblom op trotr gezien . We kunnen er over praten wat we willen maar hij raakt hier exact de kern van het probleem .Als we hier argeloos mee om gaan kan dit het einde van onze sport betekenen . Diep respect voor de duidelijke uiteenzetting .
Deze gebruikers waarderen revad voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (10 mei 2022, 13:47) • Greyhound (10 mei 2022, 17:35)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3484
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15386 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: de zweep

Bericht door Speedy »

hij doet alles voor de sport toch om het op de rails te krijgen -ik zou zeggen jongens luister goed naar robin volgens mij weet hij al meer wat er gebeurd een gewaarschuwd mens telt voor 2 he succes-vrienden
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (12 mei 2022, 07:52) • revad (17 mei 2022, 11:08)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: de zweep

Bericht door LostInHarnessracing »

Er komen nog veel meer 'bedreigingen'/gevaren voor de drafsport op ons af, vanuit de politiek.

Het ultieme dieptepunt hebben we wel gezien in Groningen. Met leugens en op basis van rammelende rapporten heeft de politiek het daar zelfs voor elkaar gekregen de drafsport compleet te laten verdwijnen. Een hele 100 jaar bestaande baan gewoon even geconfisqueerd. Ongelooflijk hoe dit heeft kunnen gebeuren. Niets ten nadele van alle inzet voor lobbyen, de rechtsgang en de demonstraties, maar de politiek heeft gewoon over ons heen gelopen.

Zijn ze nog niet op het VPW geweest met "Zeg, dat hoofdgebouw daar met die twee verdiepingen en die keukens, daar kunnen we heel wat vluchtelingen in opvangen." ?
Maar goed, ik dwaal wat af.

Een andere reële bedreiging voor de toekomst betreft het vele contant geld dat gemoeid is met de wedkassa's op de banen.
Let maar op. Het is de EU een doorn in het oog, het nog bestaan van contant geld en zeker zoveel er rond gaat in onze drafsport.
Ik moet nog zien of over 5 jaar het systeem van contant geld bij de wedkassa's nog bestaat.

Grootste bedreiging is idd vanuit de dierenwelzijnhoek, dus het gebruik van de zweep pro actief vanuit de sport zelf verbieden is een logisch e stap.
Succes met alles.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (12 mei 2022, 16:15) • revad (17 mei 2022, 11:08)
Waardering: 18.18%

kortebaan
Professional
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 mei 2020, 12:12
Gegeven waarderingen: 1030 keren
Ontvangen waarderingen: 2214 keren

Re: de zweep

Bericht door kortebaan »

Een andere reële bedreiging voor de toekomst betreft het vele contant geld dat gemoeid is met de wedkassa's op de banen.
Let maar op. Het is de EU een doorn in het oog, het nog bestaan van contant geld en zeker zoveel er rond gaat in onze drafsport.
Ik moet nog zien of over 5 jaar het systeem van contant geld bij de wedkassa's nog bestaat.

In Zweden is het gebruik van contant geld bij de kassa al enige tijd geleden naar de achtergrond verdrongen. Alles gaat daar met betaalkaarten.
Maar ja, vrijwel alles in Zweden gaat zo.
Levert geen probleem op.
Deze gebruikers waarderen kortebaan voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (12 mei 2022, 16:16) • revad (17 mei 2022, 11:10)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3484
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15386 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: de zweep

Bericht door Speedy »

ik zag dat 2 pikeurs een boette kregen van 250 euro per persoon de ene won 300 euro de ander niks
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
LostInHarnessracing (19 mei 2022, 20:13)
Waardering: 9.09%

Double D
Leerling
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jul 2020, 13:57
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren

Re: de zweep

Bericht door Double D »

kortebaan schreef: 12 mei 2022, 08:23 Een andere reële bedreiging voor de toekomst betreft het vele contant geld dat gemoeid is met de wedkassa's op de banen.
Let maar op. Het is de EU een doorn in het oog, het nog bestaan van contant geld en zeker zoveel er rond gaat in onze drafsport.
Ik moet nog zien of over 5 jaar het systeem van contant geld bij de wedkassa's nog bestaat.

In Zweden is het gebruik van contant geld bij de kassa al enige tijd geleden naar de achtergrond verdrongen. Alles gaat daar met betaalkaarten.
Maar ja, vrijwel alles in Zweden gaat zo.
Levert geen probleem op.
In Zweden zijn er überhaupt geen kassa's meer. Je kunt alleen online (met je telefoon) spelen.
Deze gebruikers waarderen Double D voor dit bericht (totaal 2):
LostInHarnessracing (19 mei 2022, 20:13) • Speedy (21 mei 2022, 15:45)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: de zweep

Bericht door LostInHarnessracing »

Dit is gelukkig geen nieuwsartikel, maar een blog. Het geeft een inkijkje in de activistische 'dierenwelzijn'-organisaties in ons buurland.

"Helfen Sie, Pferderennen abzuschaffen"

En er staan me nogal wat beweringen in, over op de baan gestorven (ren?paarden.

Er staat wel nieuws in, nl. dat het gebruik van de zweep in de drafsport dit jaar wordt afgeschaft in Duitsland. Is dat zo?

https://www.peta.de/neuigkeiten/trabrennen-peitsche/
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht (totaal 2):
Speedy (03 jun 2022, 12:20) • Greyhound (03 jun 2022, 14:44)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Speedy
Professional
Berichten: 3484
Lid geworden op: 08 jun 2020, 21:23
Gegeven waarderingen: 15386 keren
Ontvangen waarderingen: 2772 keren

Re: de zweep

Bericht door Speedy »

ik zag de boette lijst van duitsland -dan kan je zeker beter geen zweep mee nemen anders moet je geld mee nemen dat is toch niet de bedoeling toch succes vrienden blijf je eigen beheersen
Deze gebruikers waarderen Speedy voor dit bericht:
Greyhound (29 jun 2022, 19:23)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: de zweep

Bericht door LostInHarnessracing »

Speedy schreef: 29 jun 2022, 17:01 ik zag de boette lijst van duitsland ... succes vrienden blijf je eigen beheersen

Zit er de laatste tijd wat op te letten en nog steeds zie je wel eens de hantering van de zweep door een pikeur. En in het bijzonder eentje maar ik noem geen namen, let zelf maar op.
Maar echt, het zijn motiverende lichte tikjes en ook vaak nog maar 1x. Vooral bij een verwoede strijd in de laatste meters richting de finish.
Totaal geen sprake van 'tekeer gaan' met de zweep laat staan een paard mishandelen.

Maar ja.
Je zit met die steeds meer (doorzettings)macht krijgende dierenwelzijnactivisten en zelfs politici.

Aan de ene kant vind ik niet dat je moet buigen als je niet hartstikke fout zit aan de andere kant stop maar gewoon zsm met zweepgebruik op de banen. Lijkt me toch 't beste.
Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (30 jun 2022, 16:24)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LostInHarnessracing
Professional
Berichten: 2916
Lid geworden op: 28 mei 2020, 15:40
Gegeven waarderingen: 3085 keren
Ontvangen waarderingen: 3888 keren

Re: de zweep

Bericht door LostInHarnessracing »

Ook al slaat ie op de kar. Het slaat nergens op, in 2022.

Deze gebruikers waarderen LostInHarnessracing voor dit bericht:
Speedy (17 okt 2022, 13:20)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie